söndag 7 februari 2010

Det är fint väääder...

Shit vilket fint väder idag perfekt för en lång tur på skidorna....

.. För dom som gillar sånt...

Jag håller mig dock låångt bort från längdskidorna och har så gjort sen i 8:an eller när du nu var jag stod på ett par senast ca 15 år sedan skulle jag tro =)
Men det var verkligen toppen väder idag blå himmel massor av sol ca 0 grader hela dagen.. nice..
Själv spenderade jag denna vackra dag i birsta där jag köpte lister och färg till Dantes rum. Sen åkte jag hem och började måla.
Förra helgen fick jag sådan lust att göra om här hemma så jag övertalade Jens och lite senare samma dag så åkte vi och köpte nytt golv till Dantes rum. Hans golv knarrar väldigt och så var det bara ett tråkigt ljust klickgolv. Nu köpte vi också ett klickgolv men i valnöt.
Så igår satt vi igång och bröt bort det gamla golvet och under hittade vi en gammal plastmatta som fick vara kvar. Vi skruvade ett tjugotal skruvar igenom mattan för att få golvet att sluta knarra.. Det funkade utmärkt. Sen började vi klicka det gick riktigt smidigt men när det kom till finjusteringarna så lämnade jag helt över till Jens.
Men när golvet var lagt så kom vi på att vi nog ville måla om, så idag så åkte jag och köpte färg och nya fina lister..
Och nu är det målat och klart , jag skulle dok kunna tänka mig att sätta dit någon väggdekoration eller något annat för att göra det lite färggladare för nu är det brunt valnötsgolv och beiga väggar =) Men det kan vi ta sen..

Ja det var vår helg det...

Inga kommentarer: