fredag 17 december 2010

Fredag kväll i lugnets tecken..

Jag har varit lite trött den senaste veckan, jag har stått på tå och försökt plocka stenar från månen för att vara till lags. Jag vill att det ska bli så bra och jag vill vara bra, jag vill vara bäst. Och då kan man bli lite trött. 
Imorse på väg in till jobbet så lyssnar jag som vanligt på p3 denna morgon så spelades Kenta med just idag är jag stark, och det gjorde min dag.


"Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag förs framåt av kraftiga vindar
Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag har tron på mig själv på min sida

Jag har väntat så länge på just den här dan
Och det är skönt att den äntligen kommer
Väntat så länge på just den här dan, den ger lust när den kommer ."
Min energidepå fylldes upp 
och idag har jag känt mig som mig själv igen,
sprallig och glad och utan stress-symptom. 
Nu är det fredagkväll och kvällen blir lugn.
Dante har gått och lagt sig, Wille är på läger 
och Jens är i Stockholm.
Så jag tror att jag ska ta och krypa ner i sängen redan nu
och kolla på tv mysa lite.
Imorgon kanske det blir lite vin, något nytt, något gott,
något annorlunda, något upplyftande, något jordigt
med toner av syltade bär och vanilj med djup och längd, 
smak och doft av fat, kraftig choklad och tobak.
Eller något åt det hållet.


Och eftersom min dag präglats av musik 
dock bara en låt men ack så peppande.. 
Så avslutar jag dagen med musik också en favorit feelgood låt...
"Some things in life are bad
They can really make you mad
Other things just make you swear and curse
When you're chewing on life's gristle
Don't grumble, give a whistle
And this'll help things turn out for the best...
And... 

...always look on the bright side
of life..."




Inga kommentarer: