måndag 7 februari 2011

Vardagspussel.


Idag har varit en bra dag, dock började jag dagen med att nästan krocka med en lastbil. Men efter att ha haft hjärtklappning i en timme så blev det en bra dag. Vi hade mycket att göra på jobbet så dagen bara rusade förbi, och jag fick besök av en av mina kära kunder som jag försökte ta hand om så gott jag kunde trots att jag då var sjukt stressad efter som jag skulle hämta Dante på dagis innan det stängde. Måndagar är lite stressiga då jag slutar 17 och Jens spelar innebandy efter jobbet och dagis stänger kl 17:30. Men när de väl kommer långväga kunder och tittar förbi så blir man ju så glad så det är bara att hitta tiden. 
 17:15 På väg till bilen så inser jag att jag tappat bilnyckeln.. Gahhh.. Ringer till chefen som är uppe på kontoret som får gå in till mitt stökiga skrivbord och kolla om den finns där, vilket den gör.. 
Gasa till dagis 17.22 från jobbet, dagis stänger 17:30.. Inte för att jag tror att de skulle klä på honom och ställa ut honom när de stänger men det kan ju vara trevligt att respektera deras tider. 
Det gick bra, jag fick inte skäll =) Även om hon kanske muttrade över mig när jag gått det vet jag ju inte..
Hemma blev det en tallrik fil var till mig och barnen innan det var dags att stuva in oss i bilen igen för att bege oss till judon. Där fick även Jens möta upp för att ta Dante med sig hem så att jag kunde åka och träna..
Nu är jag tränad, och badad och ligger och njuter i sängen med lätt ömmande muskler.. Och är sjukt nöjd med mig själv.

-4 kg =)





Inga kommentarer: