söndag 30 juni 2013

Shopping

Tog mig till birsta idag för att försöka hitta en klänning till ett kommande bröllop. Lämnade både barn och man hemma då jag förstod att de inte kommer ha tålamod med mig. Jag har varit i alla, ALLA affärer inne på birsta utan att hitta en lämplig klänning. Det är klart att det inte är det lättaste jag har ju iaf tre krav, magen ska få plats, jag ska inte se ut som en flodhäst och den ska helst täcka mina ben så mycket som möjligt. Börjar bli desperat och ledsen och känner mig tjock och ful ..  Ser en tjej som är ännu "mer" gravid än mig och inser att jag kommer bli bra mycket tjockare och det är bara att gilla läget. Måste inflika här att jag inte känner mig tjock och ful hela tiden älskar ju min gravidmage utan det är just nu när jag inte kan hitta någon klänning som jag ser bra ut i som denna känsla infaller. Beger mig till IKEA ist och överger klänningsletandet och bestämmer mig istället för att köpa nytt porslin hem. Sen var det ju det här med ugnen som halvt om halvt pajat, åker och kollar på en ny. Men ugnarna är dyra och tråkiga så jag tar mig till Ica istället för att handla lite kol till grillen och sallad till köttet som ska grillas. J ringer och frågar om jag är hemma snart då Dantes träning börjar om en kvart - helvetes jävlar har helt glömt den. Får skämmas och erkänna att jag är rätt värdelös ibland. En inte helt nöjd Jens tar med sig Dante till träningen i lastbilen som vi råkade ha hemma just denna helg. kommer alltså hem 4 timmar senare utan klänning utan spis med dåligt självförtroende och känner mig sämst för att jag glömde träningen.. Vilken misslyckad shoppingrunda , jag hade alla förutsättningar men ändå kommer jag hem ledsen och typ tomhänt  ( köpte ju faktiskt nya tallrikar). 

Inga kommentarer: