söndag 12 juli 2009

Magkatarr eller dyligt

har gått och blivit dålig på att uppdatera här nu.. jag har ju massor att skriva egentligen. Vi har ju varit i grekland och vi har gift oss så att jag har ett tråkigt liv och att inget händer är rent bull shit.
Det är kanske just därför jag inte har skrivit något, det har hänt så mycket annat skoj så jag har knappt funderat på att sitta vid datorn.

Något som dock är lite mindre roligt är att min mage inte mår så bra, den har inte mått speciellt bra sedan förra onsdagen eller nått sånt men det har blivit värre och värre. Från början mådde jag ju bara lite illa . Sen så festade vi ju ganska ordentligt på onsdagen då vi hade min möhippa och på torsdagen var jag ordentligt bakis.. Men sen har jag mått lite små illa hela tiden, inte haft någon matlust och så. Jag tänkte att det bara var för att det är för mycket i huvudet och så har man ju stressat hur mycket som helst senaste veckan men som sagt så blir det bara värre. Nu gör det ont och emellan åt gör det jätte ont för att sedan gå över i lätt illamående. Jag chansar på att ge mig själv diagnosen magkatarr, mycket stress och fel sorts mat. Det är inget vidare iaf men jag kurerar mig nog snart..

Grekland
Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om vår semester så det får bli en berättelse av bilder. Vi hade en underbar vecka, vi gjorde inte så mycket mer än att ligga på stranden på dagarna och gå på restauranger på kvällarna. Men det var just det vi var ute efter att få ta det lugnt och njuta av varandra och solen maten och vinet (dock inte det äckliga blaskiga grekiska rödvinet som de envisades att servera som husets nästan överallt)

Här är jag uppe vid kyrkan i Petra Kyrkan låg på en höjd och det var en uthuggen trappa dit upp med 100 trapp steg.

Här är själva kyrkan eller ja muren runt kyrkan.

En av veckans vackra solnedgångar denna är fotograferad från kyrkan.

Jens tar sig ett bad. I det väldigt varma vattnet. inte..

Vi försöker få ett kort på oss båda. Jag ser dock surast ut.

Ännu en vacker solnedgång.

Jens handlar öl och breezer till oss vid poolen.
Jag och Jens promenerar in bland de riktiga grekiska husen. =)

Dags att käka lite..

Jag och Jens på stranden.

Ännu en vacker solnedgång.. Man blev ganska bortskämd.

Här käkar vi för andra gången på ett kvinnokoperativ som hade god mat och superfin utsikt.




En kall öl i isat glas kan vara riktigt gott en varm dag.



Sista dagen regnade det och åskade så vi passade på att besöka staden/byn intill.
Deras sevärdighet var istället för kyrka en stor borg.

Det kanske kommer mer bilder men jag råkade radera sista omgången med bilder som jag laddat upp och nu gör det ont ont i magen så.. Nu blir det sängen för mig.. natti natt..





Inga kommentarer: