torsdag 31 december 2009

Årets sista inlägg


Ja vad kan man säga december månad har varit fullspäckad. Jag har haft många borden och måsten men bara hälften har blivet fullbordade om ens det.
Jul har det varit iaf, vi höll till här hemma hos oss i år. Det blev inte som det brukar men väldigt trevligt ändå. Jag är ju en traditionsbunden kvinna och har svårt att rucka på de inrutade traditionerna men jag tyckte att vi gjorde det bra ändå faktiskt..

Det var skoj att laga massor av mat kanske inte lika roligt att äta den. Alltså nu lät det som att den var äcklig och det hoppas jag verkligen inte att den var men jag tycker ju att det är otroligt roligt att laga mat till fester osv men när man är klar så är man inte längre så sugen på att äta den. Man har liksom blivit mätt av att hantera den.
E n del av vårt julbord här hemma

Något mer som jag tycker om att läga ner tid på är julklapparna inte själva innehållet utan att göra fina paket. Jag köper fina papper massor av sidenband, spets, glitterband, snören och rosetter i olika kulörer.
Dante ville dock bara öppna de paket som hade en tomte på papperet och det hade inte något av mina paket till Dantes stora besvikelse.

Nu ibörjan på veckan så blev Dante Sjuk han hade jätte hög feber och var hängig och jag hade superont i halsen och kände mig hängig så jag började ställa mig in på att få fira nyår tillsammans med en bunt snorpapper och Dante i soffan. Men så vaknade Dante upp på onsdagmorgon helt feberfri och jag kände mig inte alls lika förkyld och det onda i halsen var som bortblåst. Så nu kan vi fira nyårsafton iaf.
Vi kommer att spendera denna kväll med en massor av vänner och äta sjukt god mat.
Jag har köpt hem ½ kilo äkta kalix löjrom, oxfile och ett helt kilo chevreost, herregud kvällen kan inte bli annat än lyckad med allt sådant smaskigt.
Till efterrätt blir det nog cupcakes provbakade några igår och det blir nog 3 olika sorter blåbär hjortron och choklad.

Well well nu ska jag avrunda hoppas att alla får en under bar kväll ett gott slut och ett gott nytt ÅR =)


Inga kommentarer: