tisdag 5 april 2011

Dåligt bloggat fröken

Men vem vet nu kanske det blir ändring när jag kan ligga i sängen och blogga med ipaden. Väldigt trevlig liten leksak tycker jag.
Så vad har hänt sedan sist då i mitt liv?
Jo Jens har kommit hem från Afrika och livet knatar på i en rasande fart.
Snart är det sommar igen. Denna vecka har vi haft ca 10+ grader och snön som jag trodde skulle ligga kvar till juli smälter snabbt, snart har vi halva gräsmattan framme.
Varje vår när snön smält men innan buskar och träd blivit gröna så blir jag alltid lite deprimerad. Vår tomt ser verkligen ut som värsta skrotgården innan det döljs av vackra gröna blad och blommor. Och på sommaren när körsbärsträdet blommar är tomten till och med nästan lite fin. Men nu närmar vi oss våren och då är den som sagt ful och jag vill inget hellre än att det ska komma ett team med "hejviärettsupersnälltvigöromdinträdgårdteamochiårärdetdintomtstur" men de teamen kommer nog inte så ofta hem till folk. Finns det något sådant tv-program som man kan ansöka till? De finns ju bygglov och arga snickare finns det någon rasande trädgårdsmästare man kan ansöka till? Eller ska man behöva ta tag i skiten själv?
Jag antar att det lutar åt att jag måste göra det själv.. Sen.. När snön är helt borta typ.. Eller så blundar jag tills det börjar knoppa och struntar i det till nästa år, det är ju också en plan. Vi får helt enkelt vänta och se.
Nu blir det tv.

1 kommentar:

Emmaslemma sa...

Men halåååå.Skulle inte iPaden göra så du bloggar mer ;)