måndag 13 maj 2013

Dum hosta som smyger sig på.

Tråkig dag. Börjar med att Dante vaknar på fel sida och allt är fel hela vägen till dagis. Lämnar honom där stor gråtande, vilket är det värsta jag vet även om jag  vet att han slutar ca 3 sekunder efter att jag gått. Väl hemma var det bara att slå sig ner med böckerna och försöka plugga ikapp lite. Mindmaps över alla epoker som jag bara skummat igenom den senaste veckan och efter det filmrecension. Tiden flög iväg och jag glömde både bort frukost och lunch och vips så var det dags att hämta hem lilleman igen, nu på bra humör som tur var. Imorgon blir det Emile Zola och dennes Therese Raquin hela dagen lång, först läsa boken för att sedan skriva recension lite kvickt. Efter det är jag ikapp och kan börja med denna veckas uppgifter.  Så kan det gå när man åker på semester istället för att plugga. Tror även att någon rackare har smittat mig med hosta,än så länge en mild variant. Men efter vinterns jävulsinfluensa som jag åkte på så blir jag livrädd bara jag snörvlar till eller som nu hostar lite. 

Inga kommentarer: