söndag 22 februari 2009

Bröllop

Ja jag har ju börjat ta tag i planerna på riktigt igen nu. Jag har kollat upp festlokal och kontaktat präst men jag har inte bokat något. Jag vill ju ha lite med håll från min blivande man också. Ska vi boka detta? eller hur vill du att vi ska göra? Han vill dock helst av allt att vi ska resa bort och gifta oss men det är inte helt enkelt det heller. Jag har kollat upp möjligheten att vigas på svenska ambassaden i Paris men då måste vi vänta till vintern eller ja iaf sen hösten. Och jag tycker inte det är så lockande. Jens tycker att vi kanske kan vänta till nästa vår och då åka till Paris och gifta oss men jag har ju längtat väntat och sett fram emot att vi skulle gifta oss sommaren 2008 sen så blev det inte så eftersom det kändes fel när Dante var så liten. Jag vill inte behöva vänta till 2010 det lockar inte mig. Vi kan ju gifta oss på Arlanda innan vi sticker men det känns inte något roligt alls. Jag åker gärna på en resa, bara jag och Jens efter att vi gift oss här hemma. Jag trodde att vi hade bestämt oss för det nu när Paris sket sig. Men ibland blundar man och kör så man glömmer kolla om man har någon med sig.
Man blir lite uppslukad av alla bröllopssidor och bloggar och klänningar och teman och bufféer trots att vårt bröllop inte alls kommer vara ett typiskt bröllop med tårtklänning och matchande ballonger. Vårt bröllop i mitt huvud kommer vara ett enkelt bröllop utan en massa bröllops regler med en enkel klänning och vackert hår och en trevlig fest med mycket sprit och glada människor =)
Nåväl jag ska sätta mig ner med min blivande man och lägga fram de förslag jag har på festlokal datum och plats för vigsel ( där har jag iof inte mycket till förslag men det kan vi kanske jobba fram tillsammans).
En sak som jag iaf har kommit fram till efter våra 9 år tillsammans är att jag vill leva med den här mannan resten av mitt liv. Jag älskar ju honom. Och förr eller senare blir vi gift.. jag hoppas på förr.. =)

Inga kommentarer: