söndag 20 september 2009

Badat ätit våfflor och plockat äpplen..

Söndag är det idag. Det betyder att et är måndag igen imorgon.
Well well jag har iaf kort vecka för jag är ledig på fredag =) skönt..
På torsdag efter jobbet sticker vi till Göte-la-borg och göttar oss =)
Nej det gör vi inte vi åker till göteborg kommer då fram någon gång på natten sover hos Tommie och Eeva sen sticker jag och Eeva till Ullared på morgonen. Ungarna och Jens och Tommie får roa sig bäst de kan i Göteborg. Sen sammanstrålar vi Jönköping på fredag kväll för att äta middag tillsammans med Jens mormor som fyller år 80 tror jag men jag kan ha fel...
På lördag ska vi iväg igen till Jens faster och man som fyller 60 (tror jag) och på söndag bär det av hemmåt igen... fullspäckad resa skulle man kunna kalla det..


Idag började vi iaf dagen med att gå på simning med Wille, sen löste vi in oss alla och badade i några timmar. Jag hatar ju att bada då jag får för mig att alla andra stirrar på mig och undrar hur jag kan bada när jag är så tjock.. Jag vet att det inte är så för sååå tjock är jag inte men ändå.. Its in my head, jag känner mig inte bekväm.

När vi kom hem så gräddade jag våfflor och serverade med gräddglas och hjortronsylt nu var det iof bara jag som gillade hjortronsylt så jag fick så lov att ställa fram hallonsylten också. Smakigt värre..

Sen plockade vi lite äpplen som vi skulle ge till min mormor. Det var dock lättare sagt än gjort för mer än hälften hade liksom ruttnat på grenen.. knepigt det där.. Well well vi fick iaf ihop en påse.

4 kommentarer:

Cinna sa...

Ha ha...inte lätt det är med ålder men du har rätt på alla...du har nu vunnit en fotvandring till Härjedalen:-))

Malinanan sa...

Tackar tackar.. den får jag dock skjuta på ett tag för i helgen hinner jag inte klämma in en fotvandring också.. =) Det skulle väl vara om det blir någon lucka på söndag =)

Emma sa...

Kanske ska springa ut och kika pá mina äpplen jag med.. :)

Emma sa...

Ja má hon leva, ja má hon leva, ja má hon leva ut i hundrade ár.
Ja visst ska hon leva, ja visst ska hon leva, ja visst ska hon leva ut i hundrade ááááár!!!!

Ett fyrfaldigt hurra för min Malin:

HURRA HURRA HURRA HURRA!!!!!!

Grattis pá födelsedagen Gumman :)