tisdag 5 maj 2009

Det blir inte mycket bloggat nu..

.. Orkar inte..
.. Hinner inte..
... Vill inte..

Jag ska skärpa till mig bara jag lyckas gräva mig upp ur gyttjan jag befinner mig i just nu..
Jag tvekar på allt jag hittills så säkert bestämt. Jag tycker att inbjudningarna är fula och klänningen och skorna och ska jag verkligen ha de där färgerna.. hur tänkte jag...
Jag hoppas och tror att det bara är någon slags stress som slagit omkull mig.. Ska sova ut vakna och ta nya friska tag i morgon...

By the way,, Min lilla store kille Wille ramlade med cykeln förra veckan så att han fick ett stort jack i sitt knä, detta har inte läkt ännu såklart för det var rätt rejält . Idag ramlade han med cykeln igen och slog ut en flisa ur framtanden, stackars liten kille. Imorgon så får Jens ringa tandläkaren.

Och vår bil har blivit knäpp också det är någon lampa som inte borde lysa som lyser. Lampan säger att det är något el fel med någon styr mojäng. Jag kan inte ett skit om bilar så jag fattar inget mer än att jag inte ska köra den. På verkstaden hade de iaf sagt (jens ringde dit idag) att om den inte lyser så kan de inte kolla upp vad som är fel och den lyser inte nu den slocknade ju efter att bilen stått stilla i typ 5 minuter och sen tändes den inte igen. Men iaf, det känns som om allt inte är som det ska. Vi ska iaf lämna in den på service för den lampan har varit tänd ett bra tag nu, det är dags för service lampan som ser ut som en skiftnyckel. Den lampan känner jag till och det är slut på bensinlampan den lyser ganska ofta när jag är ute och kör. Spolarvätske lampan lyser också ständigt och vi (Jens) hinner knappt fylla på innan det är slut igen.
Well well service á 4500 tusen känns inte jätte roligt att punga ut med just nu.. Men nu får det bli så, bilen behöver ju omvårdnad precis som vi.. Undra just när jag får lämna in mig själv på service det skulle behövas.

I alla fulla fall så har vi nu fått låna farmors bil eftersom hon inte använder den. Jag var och hämtade den hos mamma och pappa idag. Oj oj oj.. Jag lyckade ju inte ens backa ut skitskum koppling och trög kändes hela bilen. Den har ingen servo det kan ju vara en anledning.. Men va fan kopplingen var ju så knäpp och jag kör ju helst ingen annan bil än min egen.. ha ha.. Ja det var nog en rolig syn... Min kära lillasyster höll på att skratt ihjäl sig åt mig.. Hon var tvungen att hoppa in och guida mig hur jag skulle göra.. Men jag lärde mig efter ett tag..

Det blev ju några rader idag iaf.. Nu är det dags för sängen... natti natt....

Inga kommentarer: