söndag 31 maj 2009

Sommar

Vilket härligt underbart väder det varit i helgen. Jag skulle nog vilja kalla det sommar. Vi har varit ute hela helgen och njutit av värmen och ljuset och glädjen som automatiskt pryder de flestas ansikten så fort solen tittat fram. Vi har påtat lite i trådgården eller nja det var inte riktigt sant men vi har vattnat =).
Igår tog Dante och jag en promenad och William och hans kompis cyklade ut till stugan. Vi stannade till på släda trädgården och köpte blommor som jag sedan planterade utanför vår stuga samt kryddor till kryddlandet här hemma. Väl ute i stugan så studsade ungarna på studsmattan och spelade golf medan jag planterade i landet. Korv och bullar, saft och kaffe sen var det dags att börja traska hemmåt igen. Först gick vi ner på stranden där barnen fick doppa fötterna Dannte traskade rakt ut till midjan och hade gärna fortsatt längre ut. Jag fick springa efter honom med skor på, härligt värre att traska hem sedna med blöta dojjor. Dante gick det nog ingen nöd på att ligga och sova i vagnen med t-shirt och blöja är inga problem en varm sommar dag som igår. Det var lite jobbigare att gå hem dels för att det är mer uppför och sen så började barnen bli trötta då de redan cyklat hela vägen till stugan och det är ju en bra bit och så var det ju rätt hett också solen gassade.

När vi kommit ungefär halvvägs så kräver William vilopaus så jag parkerar vagnen och lägger mig på gräset och små slummrar. Wille Och hans kompis hittar en stor sand/jord hög som de leker i. Femton minuter senare så traksar vi vidare jag och mina sotare på sina cyklar =) Jag kan ju tala om att de var allt annat än rena efter leken i sand/jord högen.
Vi stannade på Ö-gillen där Wille och hans kompis fick varsin glass som belöning för deras stora cykel insats. Själv så släckte jag törsten med en stor fanta.
När vi kom hem så var vi alla rätt trötta. En hel dag ute i solen och en lång prromenad på det. Mina armar och axlar svider och lyser rött och jag såg att jag redan flagnat lite på armarna det måste ju nästan vara rekord.

Söndagen startade vi med att åka till charm och äta frukost, jag och Wille åt varsin räkmacka och Dante fick en med leverpastej. Sen åkte vi till barnenshus där barnen fick fiska fiskedamm, Wille fick en pysselbok och Dante fick en vargen bok. Efter det for vi på blomsterlandet och köpte ett stort fint blomsterarrangemang till min mormor som fyller 80 år idag.
Vid 16 snåret begav vi oss ut till sommarstugan för att fira mormors dag. Missade dock att det även var mammas dag så mamma fick ingen blomma. Men min mamma vet att jag tycker att hon är bäst i världen ändå utan blommor.. Eller hur mamma?? =)
Vi käkade massor med smarrig smörgåstårta och hade trevligt hela tjock släkten. Alla var där även kusinerna som jag inte träffar så ofta och deras barn det var riktigt trevligt att träffa alla.

Ps
Det är varmt som en bastu i vårt sovrum men det gör inget för jag älskar sommaren och dess varma dagar.. ds =)



Inga kommentarer: