söndag 23 augusti 2009

Efter regn kommer solsken..

Idag är det sol jippi..

Igår var det regn och vi hade inget att göra men vi gjorde ändå något..
Först återvann vi vårt sopberg =0
Sen tog vi en tripp ut till birsta så William kunde köpa något för pengarna han fått av farfar i födelsedagspresent. Det blev två bionicle samt något legobygge nu har han 70 kr kvar att lägga på något skräp.. =)
Sen gick vi och fikade lite på ikea först hade vi tänkt att fika på waynes men det var så j-a dyrt där och eftersom jag lovat ungarna att vi skulle äta lunch ute också så fick det duga med ikea fika billigt och bra.. Där träffade vi både Alex som är så fin med sin stora bäbis mage, det är inte så långt kvar nu 60 dagar tror jag att hon sa. Sen träffade vi syster yster också...
Vi tog en sväng till på barnenshus och där fick Dante köpa sig en snurra som snurrar när man trycker på den.. ha ah. Ni fattar vad jag menar va... En sådan som typ ser ut som ett ufo och så är det en pinne i mitten som man liksom pumpar upp farten med.. ha ha.. typ..
Efter Birtsa så tog vi oss en sväng in till staden egentligen för att jag ville gå på bondensmarknad men det öste ju ner regn så jag glömde bort det. Vi gick och åt smarrig lunch på body in motion inte lika billigt som på mcdonalds men en miljard gånger godare och tusen gånger nyttigare.
Efter det skulle vi titta in hos Jens på jobbet men det glömdes också bort då det regnade så mycket så vi tappade lusten med allting och åkte hem.

Idag därimot så skiner solen.
Vi har börjat dagen med en härlig promenad eller jag promenerade och barnen cyklade. Dante cyklade inte så mycket kanske men han satt på cykeln hela vägen och jag sköt på. Vi har ett sånt handtag på hand trehjulig så jag behövde inte gå som en ostkrok hela vägen.
Vad mer vi ska hitta på vet jag inte men det blir väl iaf någon lekpark idag. Och en har jag sjukt mycket tvätt som skall vikas och så har jag lovat Jens att stryka en skjorta åt honom.. Det kan ju ta hela kvällen för mig.. jag hatar att stryka jag stryker aldrig någonting om han vill ha något stryket så får han fixa det själv.. Men nu har han ju så mycket på jobbet och har jobbat över varje kväll + hela helgen så jag tänkte att jag skulle vara en god hustru och stryka en skjorta åt min man. Jag vet ju hur man gör herregud jag har ju jobbat som servetris nästan hela mitt yrkesliv...

Nä nu är det någon som vill se på fåret shaun här...

















Inga kommentarer: