söndag 16 augusti 2009

Kräftskiva och annat skoj.

Nu är det många dagar/veckor sedan jag skrev så mycket som en punkt här. Men livet susar för bi i 160 och jag hittar ju ingen tid att sätta mig ner och ta det lungt. Förra veckan började Dante på sitt nya dagis efter 4 dagars inskolning. Han gick måndag och tisdag och det hur bra som helst. Han vinkade glatt åt mig på morgonen och var så go och snäll dock så kändes han lite trött när farmor hämtade på tisdag eftermiddag och när vi åt middag så upptäckte jag att pojken var kokhet. Han hann ju gå hela 2 dagar innan han blev sjuk det är härligt med dagistider. Han var kokhet 39-40 graders feber hela tiden i 3 dagar sen var det som bortblåst är det det som kallas 3 dagars febern kanske =).
I går hade vi vår efterlängtade kräftskiva mycket trevligt var det med hattar och snaps och sång massor av kräftor och räkor och pajer och en massa annat gott. Vi hade intro tävlingar som by the way vårt lag vann (dock inte tack vare mig) och vi spelade spel drack öl och avslutade med gino kladdkaka och glass. Mycket trevlig kväll, det gör vi om snart.



De obligatoriska kräfthattarna är på =)

Som inte alla kände sig fullt så bekväma i =)

Men vissa trides bra i dem så bra så att den fick hänga med resten av kvällen dock så ändra den form från kräft till kinahatt frammåt kvällen =)
Magnus trivs kanonbra i sin nya huvudbonad.
Vårt härligt stora kräftfat och Erik som försöker lista ut den "bästa" tekniken.

Jens åt 3 kräftor men lyckades änå skvätta ner hela bordet =)

Matilda instruerar hur en kräfta skall ätas.

Magnus jobbar på sugtekniken..
Det enda kort som jag fastnade på blundade jag.


Jens Tommy och Kristoffer diskuterar vad som skall sjungas härnäst.
Anders hatt har nu blitt platt. =)

Jag har ju masor med mer bilder men det tar ju sådan tid att ladda upp bilderna så det får bli en annan gång.

4 kommentarer:

Emma sa...

Hello. Hälsa sonen din grattis pá födelsedagen :) Har tomt pá telefonen sá kan inte ringa eller sá :P
Ser ut som att ni hade kul pá festen :) Vi skulle ju haft váran grillfest den dagen med men det blidde inte av :)
Kram pá dig gumman :)

Emma sa...

Jo, men vi skulle ju ha grillfesten dá ocksá :) Men sen for de pá fredagen och sá visste jag ju att du inte kunde komma och sá sá dá struntade vi i den :)

Alexandra sa...

Haha, ja skumpa stämmer bra det :) Ingen fara, ni hade ju några saker att hålla ordning på så där mitt i natten o allt. Kram och tack för tack-kortet!

Emma sa...

Haha, jag är varken less eller irriterad eller nátt över att ni hade kräftskivan dá :)
Jag och Johan var sá in i norden trötta pá löradgen sá vi hade nog inte varit sá trevligt sällskap varken hos er eller hos oss om vi hade haft grillfesten :P Och sá hade jag inte räknat med att min yrpanna till Malin skulle komma ihág när vi pratade om att vi skulle ha grillfesten dá ;) Puss!