lördag 1 augusti 2009

Hemma igen.

Hemma

Nu är vi hemma igen efter vår trevliga tripp till furuvik. Det var finare där än vad jag hade trott.
Vi började med tt titta på alla djuren sedan åt vi lunch innan det bar av mot tivolit. Barnen sprang runt som vildar mellan karusellerna. Det var massor med folk där så köerna var långa så jag köade åt dem medans de åkte så att det inte skulle ta sådan tid. Så får man kanske inte göra men vad sjutton de hade ju bara 3 timmar på sig att åka så mycket som möjligt. Efter att vi åkte klart så gick vi till bilarna för att hämta packningen och checkade in på orient expressen vilket är ett gammalt tåg som står uppställt vid poolen inne på furuvik. Vi bodde i en sov kupé där det fanns tre sängar en högst upp som Jens fick sova i, i mellan sängen fick William sova och längst ner låg jag och Dante. Men innan vi kröp till kojs så gick vi till furuvik brygga och åt middag vilket var väldigt smarrigt det blev sjötunga för Jens och jag åt en skeppar tallrik där det var lite av allt hälleflundra, sjötunga räkor osv. Barnen åt spagetti och köttfärssås. Till efterrätt åt jag Glass med flarn och varma hjortron Och Jens åt någon hallonpannacotta och William tog glass med kolasås smarrigt var det.
Efter maten gick vi tillbaka till sovvagnarna och sov. Jens som sov längst upp sov dock inte så bra eftersom det var sjukt varmt där uppe men vi andra sov riktigt bra.
Dag nr:2 startade vid poolen där vi badade och lekte åkte vattenrutchbanor och plaskade i det iskalla vattnet.
Sen gick vi vidare till en grillplats där vi grillade korv till lunch. Efter det gick vi och kollade in regnskogen och alla ormar och apor som huserade där. Vi hann även med en tripp till nöjesfältet där William fiskade lite ankor och Dante drog i snöret för att få en liten nalle. Innan det var dags att packa in os i bilen igen för att fara hem så hoppade jag och Wilkliam i poolen igen och badade en stund till.

Idag ska vi ta och promenera lite grand vi tänkte ta en promenad till hovbergsstugan det är en ordentlig promenad och samtidigt tänkte vi plocka lite blåbär. Med oss har vi lite fika så vi kan fika när vi kommer fram eftersom det tyvärr inte är öppet där nu.

Well well vi får väl se när jag uppdatera nästa gång =)

Inga kommentarer: