torsdag 29 oktober 2009

Festis..

Jag och barnen (mest jag och Wile då) har bestämt att vi ska ha halloween middag här hemma i helgen. Vi har planerat vad vi ska köpa och vad vi ska bjuda på för mat och så vidare.. Vi blev så till oss i vårt planerande så vi hoppade in i bilen och for till ica maxi på en gång.. Trots att kl ockan var 20:30 herregud det spelar ju ingen roll ica har ju öppet till 22. Vi handlade karamellfärg och tårtgrejer och massa annat gott. Pumpor har vi redan klara här hemma och Wille och jag ska pyssla lite mer på fredag kväll eller på lördag morgon.

I morgon är jag LEDIG Weee... Och då ska vi passa på att åka till paradisbadet hela bunten.. Det kommer ju vara en hel del människor där eftersom det är skollov men va fan, det blir nog skoj.

Annars måste jag bara meddela att jag som har varit på gränsen att kliva över till att bli tokig ( jag har ju gjort en del snurriga grejer..) är nu på bättrings vägen. Känner att jag har mer koll på mig själv nu samt att jag faktiskt låser dörren (kan bero på att jag hastigt kastades in i verkligheten då det var ett rån/inbrott bara några hus i från oss nyss) jag har med mig jobb nycklarna när det är jag som stänger. Jag säger inte helt galna saker utan känns rätt normal. Skönt för jag blev lite orolig över mig själv ett tag där.

Så nu mår jag rätt bra med mig själv om det inte vore för att jag gått upp ungefär 100 kg den senaste månaden. Jag blir uppriktigt rädd när jag ser mig själv..
Men ska man gå ner i vikt så måste man nog sluta äta smör direkt ur paketen, hmm jag tror jag ska börja med att sluta upp med det.. Och om inte det hjälper så ska jag nog försöka dra ner på pizzorna och allt sånt skräp.. och godiset.. och chipsen.. och popcornen med smör på som jag äter med sked...
Hmmm jag undrar just varför jag gått upp så mycket i vikt... Om jag inte ändrar matvanorna så kan det nog kvitta hur mycket jag tränar...

Inga kommentarer: