tisdag 13 oktober 2009

Virrigare än den virrigaste guldfisk

Tja det var ett tag sedan jag skrev något nu men det beror på att jag har haft fullt upp med mig själv. Jag har gått och blivit helt spritt språngande tokig. Jag har inte en enda slipp på kontoret som vi brukade säga på skeppis tiden om någon behöver ytterligare förklaring så menar jag att ljuset är tänt men det är ingen hemma eller jag har inte alla hästar i hagen, ni förstår. Jag vet inte om det är så att det har med stress att göra eller om det bara är så att jag blivit knäpp på gamla dagar. Jag kan inte riktigt förstå varför jag skulle bli drabbad av stress problem då jag inte jobbar hårdare än någon annan heltidsarbetande människa. Två barn och heltidsarbete är jag knappast ensam om.
Några exempel på saker jag gjort senaste dagarna.
Fredag: Stressar på morgonen som vanligt kommer till jobbet 8:01 som vanligt typ.
Inser vid 16 då jag är ensam kontoret att det är jag som stänger men jag har inga nycklar. Jag ringer då till min älskade man =) och ber honom kolla om jag har nycklarna hemma, han skulle återkomma när han kommit hem.
Väl hemma ringer han och meddelar att -ja nycklarna är hemma som tur är , även datorn och tv:n är kvar hemma trots att du (alltså jag) lämnat dörren öppen.
Jaha tänker ni nu jag har också glömt att låsa någon gång ibland det är väl inte så farligt. Men jag hade lämnat hela dörren öppen på vid gavel. Hallå vem gör det!!! Det ser man väl när man åker att dörren är vidöppen..
Så inte nog med att jag glömde nycklarna så att jag inte kunde låsa på jobbet och Jens blev tvungen att komma med dem till mig, så glömde jag även att stänga dörren på morgonen.
Luftvärmepumpen fick jobba som en galnare galning än mig för att försöka hålla uppe värmen på 20 grader vilket den naturligtvis inte lyckades med.
När vi väl kommit hem, kontoret har blivit låst och dörren hemma stängd så skall jag skynda mig att slänga ihop lite mat innan det är dags för Wille att åka till judolägret. Jag sätter pannan på spisen häller i olja slår på plattan och går upp på övervåningen och gör något helt annat. Som tur är påminner återigen min älskade man mig om vad jag höll på med där nere och jag hann ta av pannan från spisen innan den tog eld men rökutvecklingen var omfattande. Jag var återigen tvungen att öppna dörrarna på vid gavel för att locka ut röken och luftvärmepumpen fick väl fnatt igen.

Det där mina kära vänner var bara en dag i mitt liv.
stress or maniac??

3 kommentarer:

Emma sa...

Helt klart MANIAC ;)
Puss!

Alexandra sa...

Haha :) Jag tror vi vänner får sponsra dig med en timer i julklapp så huset får stå kvar ett tag till på ön ;)

Anonym sa...

Älskade svärdotter:-)) Jag måste bara få säga att du på nåt underbart sätt är helt "crazy"...Ett tips kanske är att börja med en sak å göra klart det!!! Kramis Cinna
PS! Kan vara med å sponsa en big big timer hihi