onsdag 21 maj 2008

Bullar

Idag har jag varit en riktig bullmamma. så som man ska vara när man har 2 barn villa och nästan en volvo (en golf).
Jag och Dante hämtade Wille och en kompis till honom på skolan sen gick vi tillsammans alla fyra till ICA och köpte ingredienser till bullar och varsin glass.
Väl hemma så började bullbaket dock så hade jag glömt köpa pärlsocker vilket är ett måste på vanliga kanelbullar så vi bakade kalljästa rimbobullar istället. När jag hade gjort halva satsen så började Dante grina och skrika och ville inte att mamma skulle baka mer jag måste ju dock kavla ut och göra klart eftersom det annrs blir förstört. Så med Dante på höften försöker jag kavla ut degen med min lediga hand (vilket inte var det enklaste kan jag lova), sen skulle det klickas på fyllning och så skulle jag försöka vika ihop bullarna till fina små paket (jättefina... not).

Ja ja jag gjorde ett försök, nästa gång jag bakar så ska jag göra det när sambon är hemma så jag har tillgång till mina egna händer.
Bullarna vart goda, dock inte så vackra =)

Inga kommentarer: