fredag 23 maj 2008

Kaffe och tårta och lite glass och en kaka..

Japp så har dagen varit. Jag var och hälsade på på jobbet idag tillsammans med den andra Malin och hennes bäbis. Trevligt var det faktiskt att återse sina arbetskamrater men mest skoj var det ju såklart att träffa alla underbara barn, jag saknar er redan.
Dom hade fest för att de flyttat tillbaka till sina rätta lokaler (där det varit vattenskada)och bjöd på glass och kaka. Jag och Malin hade köpt tårta som vi bjöd på, som tack för presenterna till våra små bäbisar. Många koppar kaffe fick jag i mig, alldeles för många.

Ikväll har vi grillat, flintastek och potatiskroketter men det var bara flintasteken som blev grillad kroketterna fick husera inne i ugnen på 200 grader i ca:20 min.
Ah smarrigt värre, alltid sjukt gott att grilla ju.. Tydligen var det någon mer som tyckte det för när vi tagit av köttbitarna från grillen och gått in för att fixa potatisen så passade någon/något på att stjäla en av bitarna ca: 200 gram kött ??!!??
Så när vi kom ut igen för att äta så var det bara 2 bitar där... skumt värre..
Vi fick dela på det vi hade kvar men vi vart mätta och glada alla tre ändå. Och säkert någon mer då, en katt? elller en fågelfamilj? eller vad/vem sjutton det nu var som snattade kött av oss =)

Nu kom min älskade sambo kom hem med godis till mig..Ha ha det är precis vad jag behöver efter denna super nyttiga dag =)

Inga kommentarer: