onsdag 14 maj 2008

Goddag =)

Nu har jag åter startat en blogg. En vardags blogg, en blogg om min vardag, kan det bli intressantare än så =).
Nja det finns nog roligare bloggar men vad sjutton det är ju roligt för mig att skriva oavsett om någon annan läser eller inte.

Jag har nu blivit en fotbollsmamma min son har börjat spela fotboll och jag kan hänga med och sitta vid sidan och skrika, -passa! -kolla bakom! ha ha nej då jag har lovat mig själv att inte,aldrig någonsin, bli en sådan förälder som bara står och gapar åt sina barn (och för all del andras och dommare) från sidan av planen. Nu är ju min son bara 6 år och träningarna kan väl inte ses så jätte alvarliga och trots att det säkert var ca: 30 små pojkar och minst 30 färäldrar där så var det riktigt lungt (iaf) på läktarna. Men det kommer komma skrikande föräldrar tids nog jag lovar =)
Men det jag ville säga är ju att det är skit kul att han börjat med fotboll och jag följer mer än gärna med honom på träningarna som än så länge bara är en gång i veckan.

Min andra lille buspojk får nog vänta med fotbollen ett tag han är ju trots allt bara 3 månader snart fyra. Jag hade faktiskt tänkt gå till ica idag och köpa lite gröt till honom så han kan få smaka om det är något för honom =)

Annars har jag inga planer för dagen bara de vanliga tråkiga hemma bestyren plocka ur och i diskmaskinen och hänga upp tvätten och lägga i en ny maskin. Jag tänkte eventuellt åka och köpa fotbolls skor till stora pojken också men det kan ju vänta till helgen eller iaf till barnbidraget rammlar in.
Det finns ju dock en hel del att göra i trädgården men det är så kallt ute så jag har ingen lust alls med det, hoppas verkligen att det blir varmt och fint till helgen igen.

Inga kommentarer: