tisdag 17 november 2009

saab

Idag har varit en helt vanlig dag, om man bortser från att låsen hängde sig på vår saab när jag slutat jobbet och skulle hämta barnen på dagis/skola. Låset har krånglat lite nu den senaste veckan, så nu använder vi bara låset på passagerar sidan för där funkar det som det ska. Men nu så var jag lite sen och tänkte mig inte för och låste upp på förarsidan. Eller jag försökte låsa upp där, vilket så klart inte gick . Men eftersom jag varit där och joxat med nyckeln i låset så gick det inte längre att låsa upp på den andra sidan heller.. Gahhh...
Jag ringde Jens och fick rådet att krypa in genom bakluckan och låsa upp inifrån vilket gick sådär. Om jag startade bilen så kunde jag låsa upp alla dörrar utom förardörren, men när jag stängde av bilen igen så låstes alla dörrar.. Frustrerande
Jag åkte iaf och hämtade barnen på dagis. Innan jag slog av bilen så fick jag då passa på att öppna passagerardörren innan jag stängde av bilen så att jag skulle kunna klättra ut där. Sen kunde jag ju inte stänga dörren efter mig eftersom då skulle den ju gå i lås, så dörren fick stå öppen medan jag hämtade barnen. Sen fick vi klättra in igen passagerardörren alla tre.. pust och stön.. Vi kom hem till slut iaf...

Lite lagom less postar jag ett desperat rop på hjälp på facebook:
Och även om jag inte fick någon hjälp så fick jag skratta lite iaf.. Inlägget nedan...

Inga kommentarer: