måndag 9 november 2009

nu är det bra igen..

,, Så det måste ju bara ha varit träningsvärk eller nått.. Vi möblerade om lite här hemma igår så jag kanske sträckte till någon muskel som jag inte visste fanns när jag bar på sängen eller så.. Jag pajade ryggen iaf så jag går som en gammal gumma.. Nu är det iaf mycket bättre i bröstet så jag ska inte gnälla mer.

Igår åkte Dantes Spjälsäng ut och in kom växa sängen. Ut åkte också alla bäbisleksaker.
Willes rum blev städat och vårat sovrum blev ommöblerat nice nice.. det är så skönt när man är produktiv på helgerna. I lördags så åkte Wille till en kompis och jag och Dante tog med oss Jens kort på ikea så fick Jens stanna hemma och städa.. Alla var nöjda och glada..typ..
Ni behöver inte tycka synd om Jens, han tycker att det är skönt att få vara hemma själv och pula på i sin egen takt till sin egen musik utan en massa barnbråk och frutjat =)

Idag har som sagt jag och Dante varit hemma då han har feber och en faslig hosta vi blir nog hemma i morgon också om han inte helt plötsligt vaknar pigg som en lärka i morgon bitti.. Jag hatar att vara hemma från jobbet inte för att jobbet är mitt liv eller så men jag är så satans pliktskyldig så jag tror att de blir arga på mig för att jag är hemma med mina barn. Jag vet ju att det inte är så men jag känner så..Jag har till och med lämnat barnen på dagis skola fast de borde ha varit hemma bara för att jag ska kunna åka på jobbet. Sjukt.. Och jag har lovat mig själv att aldrig göra så igen..

Så nu tänker jaga vara hemma tills Dante är helt frisk som alla normala föräldrar är..

1 kommentar:

Anonym sa...

Ska bli spännande att få se ommöblering...i kidsen rum. Hoppas ni kryar på er å krama de små från mig
kram kram Cinna