lördag 13 december 2008

lite lätt sliten.. dagen efter..

Igår träffades alla vi frå kontoret hemma hos Nettan där vi tillsammans skulle laga massor av god mat. Det var väldig trevligt även om det blev en ganska sen middag jag tror kl var närmare 22 när huvudrätten var färdig att avnjutas. Men vaad gör det vi hade ju inte bråttom. När vi kom dit fick vi varsit glas super god Champagne och medan vi satt och små surrade lite i soffan och smuttade på champagnen så stod chefen i köket och kockade ihop förrätten.
Det blev Pilgrimsmusslor med blomkålspuré och pancetta super gott..
Efter förrätten så hade vi ett kort möte och jag måste ju säga att månadsmöten blir faktiskt lite trevligare om man dricker vin till. Efter mötet så gav vi vår chef en välförtjänt julklapp och Fia som är helt underbart bra på att rimma hade skrivit ett rim till:

Långa stabila förhållanden är för dig en komplicerad grej,
så vi tänkte hjälpa dig att hitta en tålig tjej.

Någon trygg att hålla i hand,
vi började sökandet i vårt avlånga land.

Här hittade vi inget som dig skulle passa,
de som var intresserade var rent ut sagt kassa!

Vi vidgade då våra vyer för att söka,
chansen att finna någon borde då öka.

I Skandinavien, Norden och Europa gick vi bet.

Här finns ingen som orkar, det kanske du redan vet?!

Vi lyfte blicken för att längre bort leta,
ett tips vi fick att Dolly skulle hon heta!

I ett varmt land med små krav och önskemål,
där kvinnor har plånböcker med stora hål,

fann vi till slut denna fantastiska tjej så gullig.
Hon är söt, anspråkslös och ullig.

Hon klagar inte och gnäller,
så det är ingen idé att du på henne skäller!

En relation på distans är allt som krävs,
tro oss detta förhållande är inget som hävs!

God Jul, vår chef som vi har så kär,
önskar alla vi som är här!

Vi har skramlat ihop till ett får till vår chef som håller hus i burkina faso i Afrika.
Med Fias rim så var det en väldigt uppskattad pressent både rolig särskilt med Fias rim men ändå en bra det går ju till något bra.
Efter detta så fortsatte vi kvällen med mer vin och matlagning till huvudrätt så vart det något så originellt som ankbröstballotin med karl-johanfräs (schalottenlök, bacon och karl-johan svamp) och till detta serverades en krämig polenta.
Vi tävlade lite i paket inslagning 2 och 2 med en hand var alla fuskade hela tiden, mitt och Mickes paket vart ändå lätt fulast. Det blev även lite Norsk kareaoke som jag tror att jag vann efter en utslags omgång mot fia.
Jag hade gjort iordning skivor också som skulle spelas under kvällen men det var ju inte vidare lätt att tillfredställa mina kollegors musiksmak och mina skivor vart lite lätt sågade. =)

Till efterätt så vart vi serverade en jordgubbssoppa med Mangosorbet i denna soppa så såg jag att de hade hela 3 kg palsternacka!? Det är kanske inte det första jag skulle komma på att ha i min dessertsoppa men det var faktiskt gott. Till detta lite mer vin och efter det så korkade vi upp en till flaska champagne.. Mmmm ja nu skulle vi ju åka hem då.. Men ja det gjorde vi ju inte riktigt utan det blev oscar istället för några av oss. Dock kan jag tillägga så drack jag inte något mer på krogen jag hade fått i mig fullt tillräckligt.. ha ha..
Vaknar upp och tänker att det är tur jag inte går ut så ofta för trots att vi hade väldigt trevligt igår så är det inte värt det med huvudvärk och illamående. Jens påtalade dock att man behöver ju inte dricka så mycket och det har han väl helt rätt i. Men det är gott med vin och vips så har det ju slunkit i lite mer än vad man hade tänkt. =)

Nu har vi precis ätit en supersmarrig pizza som min älskling gjort Mmmm godare än gott... Och nu ska jag nog ta och joina honom i soffan framför tv:n..


ha det gott..




2 kommentarer:

Emma sa...

Låter ju som ni har haft det väldigt trevligt :)

Brummagumman sa...

Lät skoj och GOTT! Har no bestämt nå tjejfestligt? Jag åker iaf upp på torsdag och stannar typ en månad.