fredag 5 december 2008

På snabb visit i fjällen


Ännu en vecka har passerat och dagarna yr förbi snart är det jul och snart är det sommar igen.
I onsdags så åkte jag till fjällen närmare bestämt storhogna högfjälls hotell =) Själv klart hade det snöat hela natten innan så det var massor med snö på vägarna och det snöade fortfarande en massa blöt snö från skyn. Jag hatar att köra bil i snöväder men det vara bara att bita i det sura äpplet och packa in mig i bilen och köra iaf. Det är snömoddigt och det faller tung blöt snö ner på vindrutan så torkarbladen måste fara som elvispar, mötte jag en lastbil så blev jag dränkt av skitig snö som fullständigt tog bort all sikt i ett par sekunder. Efter att jag passerat fränsta så var slask äckel snön borta den snö som kom från himmelen var inte längre blöt och slaskig och det var inte en massa grå brunt slask på och brevid vägen. När jag passerat Ånge så börjar vägarna bli vitare och vitare träden är vita av gnistrande vacker snö och den snön som faller är vit och puderlätt. Vägarna har inte ett uns av salt utan är snötäckta och vita.
Väl i storhogna så var det full rulle. Vi träffade massa trevliga kunder och åt en massa god mat drack lite gott vin skrattade åt helt sjuk underhållning och bar bord och skrattade som galningar av trötthet. Jag sov super dåligt och sen var det dags att äta frukost för att sedan sätta sig i bilen och åka hem igen. Det var helt underbart väder att köra i himlen var blå och snön glittrade överallt runt omkring oss. Ända fram till fränsta typ... Ja där tog slasket vid och det börjar snöa igen inte sån där härlig puderlätt snö, nej äklig blöt snö som fick mina torkarblad att gå på högvarv igen. Vägen är åter igen fylld av slaskigt brunt snömodd och på sidan av vägen vilar små kullar av grå/svart härlig snö.. Äntligen hemma..

Inga kommentarer: