onsdag 4 mars 2009

Bollibompa och vifflare

Trött tröttare tröttast, varför är jag så satans trött hela tiden. Jag har ingen ork eller lust till någonting.. Tråkigt.. Jag vet att bara jag kommer igång och gör något så kommer jag bli piggare och gladare men jag orkar ju inte..

Nu har William parkerat sig framför Bollibompa Dante har följt med och försöker stjäla tv kontrollen eller något sådant. Jag hör bara:
-Sluta
- Mammamama
- Men åh sluta sa jag..
-Mammamama

Ha ha.. och jag sitter här vid datorn och låtsas som att jag inget hör =)

Jast ja det har jag ju glömt att berätta, jag pajade vindrutetorkarna på min hmm jag menar våran bil. Eller vifflarna som jag tror att någon jag känner kallar dem för, lillasyster är det säkert. Det var lite för mycket snö på rutan en morgon när jag hade bråtton så jag tänkte att
det där kan vindrutetorkarna få ta hand om medan jag springer runt och sopar av resten av bilen. De åkte upp halvvägs sen dog de. Hmm oj vad hände nu, jag sopade av rutan och försökte få igång dem igen men det var ju kört. Och nu var de liksom på halva rutan väldigt mycket ivägen för mig. Jag drog då tillbaka dem för hand (så får man inte göra har jag hört nu i efterhand). Well well det är rätt jobbigt att åka i en bil utan vindrutetorkare när det snö regnar kan jag tala om, man ser typ ingenting inte förren man kör tillräcklingt snabbt så det blåser av av lufttrycket. Och det blir ju lite moment 22 då det inte är så jättesart att köra så snabbt när man knappt ser något.
Vi testade att byta säkring mot en annan säkring i (alltså vi bytte plats på dem) för det borde ju vara dem som gått sönder innan själva motorn brinner. Men det funkade inte de vägrade att fungera. Skit å.. dyrt blir det säkert...

Igår for vi på biltema och köpte nya säkringar 2 st á 19 kr bara för att vara säker, kan ju bli lite pinsamt att lämna in bilen på verkstad och sen visar det sig att det bara var att byta säkring =) Och vet ni vad, det funkade!!
Yes det vart inte dyrare än 40 spänn och då passade vi på att köpa superlim till listen som gått sönder också så 60 kronor totalt det är ju överkommligt. Och så har ju jag lärt mig något nytt också, vindrute torkarna är inte gjorda för att sopa av nattens skörd av snö från bilen, särskillt inte tung blöt snö... =)

Man lär sig något nytt varje dag även en gammal groda som jag =)

1 kommentar:

Anonym sa...

hahahaha, så där brukar jag med göra. Stressad som man kan vara på morgonen. Men kanske ska sluta med jag också då :)