tisdag 10 mars 2009

Kräks, tvätt och disk..

Idag jobbade jag som vanligt men idag så avslutar vi dagen med 3 timmar lång utbildning. Direkt hem där jag kastade i mig lite mat, ( som stod redo på bordet, tack älskling) sen ut och skotta, dock gjorde jens det tyngsta. Stuvade in familjen i bilen för att åka hem till min bror som fyller 17 år idag (grattis igen brorsan !!). När vi kommit halva vägen börjar Dante kräkas och jag har verkligen ingenting att torka eller fånga upp det med. Jag kastar iaf bak ett par fleecevantar(!?) som jag säger åt William att torka av honom med, när han gör detta så kräks Dante på honom också. Vi försöker såklart att hitta någonstans att stanna undertiden. Ut med ungarna det är snöigt och jävligt och vi har stannat på sidan av timmervägen vi har inget att torka med i överhuvud taget. Jag får sätta Dante i en snöhög och försöka torka av overallen med en snöklump och massa lössnö det går faktiskt riktigt bra (tur att vi har så mycket snö). Jens hittar en filt bak i bilen som vi försöker torka ur bilstolen med samt sätet bak, det stinker så jag håller nästan på att kräkas själv medan jag torkar. Well well trevliga som vi är så åker vi ändå till Mamma för att gratta min bror och passade även på att tvätta bilstolklädseln, Dantes overall, Williams jacka och filten. Vi fikade lite kaffe och tårta inte Dante dock han fick nöja sig med vätskeersättning den lille kraken.
När vi skulle åka hem hade vi inga ytterkläder att ta på vår lilleman men som tur var så hittade mamma en kofta som hon hade haft när hon var liten och den passade ju Dante perfekt..
Sen virade jag min halsduk runt honom också det blev toppen bra =)



Väl hemma igen så tog Jens hand om Dante och jag tog hand om disken och tvätten.
Nu ljög jag kanske lite jag tog hand om disken och städade i köket men sen stoppade jag bara in en tvättmaskin inte mer än så.. Jag har åter igen sparat ihop till en mindre om inte normal stor bergskedja med tvättad tvätt som väntar på att få bli vikt och inlagd på sin plats i div garderober. Men det kan jag inte ta tag i idag för nu är jag upp på övertid big time..
Måste bums i säng,,, Natti natt

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu tror jag inte nån av barnen har spytt nån gång i bilen sådär. Men om det har spillts nått eller så.. så kan man i min bil typ ALLTID hitta servetter från Dunken.. hahahaha:D

Anonym sa...

Hej tjej! Har tappat bort din mailadress tydligen men om du ber Emma om lösen får du gärna hänga med till min nya blogg :) Kramar!