söndag 29 mars 2009

Städdag

Idag har det varit en riktig städardag här hemma. Vi lämnade Dante hos farmor så vi kunde få städa ifred. Toaletterna och köket och sovrummet och båda barnens rum och Vardagsrummet och tv-rummet uppe. Vi har även vikt tvätt och bytt sängkläder i samtliga sängar. Nu är jag trött trött trött.. Jag hatar ju att städa så detta har varit en jobbig dag men det är skönt nu när det är klart och fint här hemma.

Jag köpte ju en jättefin blingo tröja för någon månad sedan. jag tvättade den som man skulle med liknande färger (som jag vet inte färgar) och på 40 grader. Den vart jätteful och missfärgad. Och jag blev jätteledsen dels för att han bara hunnit använda den engång och ja dom är ju inte gratis direkt så man vill ju gärna att de ska vara fina längre en en användning. Sen så var ju den där tröjan sååå fin och då blir man ju extra ledsen. well well jag har mailat blingo så vi får väl se vad de säger..

Inga kommentarer: