onsdag 18 mars 2009

tam tam tatam tam tam tatam

Herregud vintern springer mot vår och efter vår blir det sommar och nu är det dag att sluta vela. Vi har funderat på paris och prag och italien och nu senast var det kryssnig på tapeten. Men nu har vi landat på Alnö och med en enkel fest i stugan efteråt. Ingen pompa och ståt och alla tjejer som blir inbjudna kan lämna klackisarna hemma =). Jag har kämpat länge nu med att fundera ut vad JAG vill ha för bröllop. Jag tänker mest på vad alla andra förväntar sig, hur det borde vara osv. Helt sjukt vad mycket jag funderar på vad andra ska tycka hela tiden. Mamma vill nog att det ska vara så, och Emma tycker nog det, hmm vad kommer Johanna och Malin tycka om vi har festen i stugan. Snacka om osäker brud. Det viktiga är ju att jag och Jens får det som vi vill. Det blir bröllop och det blir fest men inget lall och lull och ingen dresskod förutom att det är korkat att ha klakeskorna på då dom kommer bli förstörda och att det kanske kan bli kallt på kvällen så en extra tröja kanske behövs. Det blir kompisar en del släkt och de barn som vill hänga med. Det blir mat och dryck förhoppningsvis glada miner och massor av sol.
Vad behöver fixas mer?
-Allt =)
*Tält och bord och stolar (och jag vet Emma att jag avrådde dig från att festen ute .. ha ha.. men vad fan man måste ju chansa lite) någon som har så hojta till =)

*Präst (ja jag har inte bokat någon ännu) jag ska göra det denna vecka.

*Inbjudningar (gästlista) kan inte ta så lång tid, vi bjuder folk som vi tycker om och har roligt med.

*Nu kommer jag inte ha några tärnor men jag vill ändå ha en bästa vän vid min sida i planeringen en tjej som gjort det själv och som kan hjälpa mig framåt. En Mentor =) Emma vill du bli min Mentor?

* Sen är det väl bara massa småsaker som mat och musik och sånt det kan man ju vänta med några månader.

Jag måste även våga vägra gå in på alla bröllopssidor hela tiden. Där kommer jag börja hetsa upp mig över småsaker som inte spelar någon roll i egentligen.

NU ska jag sussa sött
natti

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ohh, självklart vill jag vara din mentor :) Vi måste ta och träffas också? Vad gör ni i helgen?

Elca sa...

Jag tycker ni gör helt rätt! Skit i andras förväntningar, ert bröllop = er dag! Så tänkte vi också, och det blev ju fantastiskt i slutändan:)

(Och Emma är såklart tokbra att ha som back up när det gäller bröllop, jag tror jag fortfarande är skyldig henne ungefär tusen tjänster för allt hon gjorde för oss)

Anonym sa...

Men vad du är duktig på att tänka så där! Det är inte alls helt lätt. Det kommer ju bli kanoners eftersom ni får som ni vill liksom :)

Anonym sa...

Åha vad glad jag blir att ni tycker att jag gör rätt. Jag behöver verkligen allt stöd jag kan få.

Och Emma du vet att jag älskar dig. Ringer dig sen...