lördag 21 mars 2009

Lördagsgodis och våningen

Idag har jag Dante och William varit duktig och åkt till återvinningen med allt papper och plast och glas och plåt. Vi fyllde hela bilen men miljarder av kassar (typ). Sen for vi till min farmor och hälsade på fikade lite bullar och handlade lite åt henne och så. Efter det for vi ut till birsta och vandrade runt lite, jag tänkte att jag skulle köpa mig någon ny tröja till i kväll då jag är alldeles för tjock för de tröjor jag har här hemma, men jag hittade inget.
Nu är barnen och deras far min älskling på väg till affären för att köpa lördagsgodis. Själv ska jag ta och hoppa in i duschen för att sedan göra mig i ordning för fest på våningen tillsammans med några tjejer från jobbet. Det blir nykter fest som vanligt, då det visserligen är gott med något glas vin men det är skitjobbigt att behöva åka buss hem och taxi är på tok för dyrt nu när vi bor på ön. Då är det enklare att ta bilen och ja då finns det heller ingen risk att jag mår dåligt i morgon. =)


Nej nu är det nog dags att dyka ner i plurret och skrubba kroppen =)

Inga kommentarer: