torsdag 23 april 2009

Vår, vår härliga vår..

Idag har jag haft en riktigt skön dag.. Jobbade visserligen länge ända till klockan fem men våren gör sig påmind även på jobbet. Vinterkrogarna tackar för sig och sommarrestaurangerna börjar vakna till liv. Väl hemma bytte vi av i dörren Jens for till jobbet och jag gjorde i ordning middag till mig och barnen. Efter att vi käkat lite gick vi på promenad alla tre till och med Dante promenerade ända bort till den andra lekparken. William och Dante åkte rusch kana och gungade och hade jättetrevligt. Vi fortsatte sedan vår promenad till Ica där vi postade lite brev samt köpte smör =)
På vägen hem stannade vi på vårt kära Ö-grillen och köpte vårens första mjukglass och kulglass till mig .. Smaskigt..
Väl hemma igen så tog vi fram krattorna och krattade gräsmattan så nu är den nästan helt lövfri på baksidan =) Dante tyckte dock att det var roligast att kratta ut min lövhög. Men vad sjutton han hade ju skoj.. Vi har ett lite dike nedanför vår tomt där det nu är världen härligaste lervälling där i bestämde sig Dante för att leka oj så roligt det var.. och ja oj så ren han var sen när vi skulle gå in.. inte..


Nu till något helt annat.. Jag har skit ont i näsan.. För typ två dagar sedan så kände jag att jag var lite öm i inäsan typ näsbenet så jag funderade på om Dante kanske skallat mig lite i sömnen.. Igår fick jag ondare och idag är jag jätte öm.. I näsbenet som omjag fått en skalle där men det är ju så konstigt att det bara blir värre och värre borde det inte bli bättre ?

Jag har hämtat inbjudningskorten nu så nu sitter jag och knåpar(eller inte just nu för nu sitter jag ju här och bloggar) de blir rätt enkla för det passar mig.... Det blir nog bra.. jag postar dem nästa vecka

Emma kanske kommer hit något i helgen också och hjälper mig med festprogram och etc.. Så nu rackarns händer det grejer..

Inga kommentarer: