tisdag 23 september 2008

Lastbil

Idag har jag varit på "studiebesök" hos lastbils chauffören som kör ut våra varor, eller inte våra varor men varorna som våra kunder beställer. Jag har lastat och lossat och fryst arslet av mig i frysen,fy satan vad kallt det är där jag har aldrig funderat på hur kallat det är i en frys eftersom man aldrig är I frysen med hela kroppen. Jag har ju såklart varit inne i en sådan restaurang frys men de är ju små om man jämför med ett fryshus =) och man går ju snabbt in och ut där här ska man ju in med palllyftare osv... Nå väl det var trevligt iaf att åka ut med varorna till våra kunder så man fick ett ansikte på rösten som man så ofta talar med i telefon. Det var dock många jag redan kände, gamla klasskompisar osv trevligt trevlig.
Efter en hel dag i lastbil så kändes det rätt fjuttigt att sätta sig i min lilla golf och åka hem, det kändes som om jag satt på backen.

Imorgon jobbar vi som vanligt sen bär det av till högakusten där vi ska fortsätta jobba och helst göra klar vår arbetsplanering och sen ska vi väl äta lite godmat också hoppas jag, kanske rent av ett glas vin ( men inte två för då ramlar jag nog av stolen jag som inte har druckit någon alkohol på över 1½ år. Sen ska vi ju upp tidigt för vi ska vara tillbaka på jobbet igen kl 8:00.
Och förhoppnings så kommer det gå jättebra för Dante att sova utan mig, han har ju sin pappa och broder hos sig.

Inga kommentarer: