måndag 29 september 2008

Höga kusten

Glömde ju bort att berätta om hur det gick att vara borta en hel natt från familjen.

Vi åkte med direkt ifrån jobbet till höga kusten där vi sedan hade möte fram till kl 18:30 då det var dags för mat. Det blev fisk (havskatt tror jag) med potatiskaka och någon vitvinsås och till efterrätt vart det passions tiramisu i min hade de placerat en isfackla då det var min födelsedag =)
Till maten blev vi serverade ett glas vitt vin och eftersom jag ändå inte skulle amma så kunde jag passa på att ta ett glas jag också. Sen fortsatte mötet fram till sent.
Då hade jag inte ammat Dante sedan tidigt på morgonen och de började kännas.

Jag kom in på mitt rum och det var dags att sova och jag kände mig så otroligt ensam. Jag är ingen person som tycker om att vara ensam, jag har inte något behov av det, det är därför jag har familj och vill ha massor av barn. Jag låg där och vände och vred på mig och klockan tickade till sent och jag visste att jag borde sova eftersom jag skulle upp tidigt men kunde verkligen inte somna. Nåväl efter ett tag så somnade jag iaf. Kl 3 så vaknade jag av att min bröst nu var hårda stora och ömma, dags att amma. Men jag hade ju ingen bäbis att amma och ingen pump hade jag med mig heller, fan fan fan aj aj aj... Försökte pumpa ut för hand, hur lätt är det då? Inte alls lätt kan jag tala om... Jag lyckades få ut några droppar och somnade om sen vaknade jag igen strax efter 5 med bröst stora som Pamela Andersson (kändes det som). Fördelen med att inte ha någon som ammar på ett par bröst fulla av mjölk är ju att de blir stora och fasta nackdelen är att det gör ont. Det såg ut som om jag stoppat in 500 g silicon i vardera bröst och det kändes som om jag gjort det också då de var så sjukt ömma.
Det var bara att hoppa in i duschen där jag stannade till kl 6 då det var dags att gå upp och käka frukost. Gott var det med hotell frukost iaf och mycket äter man. Hemma äter jag ingen frukost alls, en mackan på sin höjd, men på hotell då äter jag både fil och mackor och te och juice och kanske till och med ägg =) och kaffe såklart.
Tillbaka till jobbet och ännu är det många timmar kvar tills det är dags att amma.
Jag börjar fundera på om det är möjligt att brösten kan explodera. Tidigare har jag nog sagt att nej bröst kan inte explodera men nu är jag osäker. Min dag går enbart ut på att överleva dagen utan att bryta ihop, jag har knappt funderat på hur mycket jag saknar mina barn utan all energi gå till min nyvunna bröstfixering.

Jag ringer Jens och ber honom komma och hämta mig på jobbet redan kl 15 då jag hade lite tid att ta ut (som tur var). Vi åkte till coop där vi skulle handla inför helgen då Jens mamma fyller 50. När vi parkerat på coop så väcker jag Dante så att jag äntligen kan få amma honom.. ÄNTLIGEN.. Shit pomfritt det där gör jag inte om... Nog för att det kan var shyst med ett par bröst som är stora fasta och fina, men har man så ont i dem så får det vara.
Nu sticker jag ju till sthlm iövermorgon men då har jag lärt mig min läxa och tar med mig en pump.

Här hemma hade det funkat jättebra iaf. Dante hade somnat snällt på kvällen, sen vaknade han vid 3 och hade lite svårt att komma till ro (han är ju van att jag finns där då) men han somnade om efter ett tag och sen klev de ju upp som vanligt vid 7 på morgonen. Det gick bättre än vad både jag och Jens trott iaf. Hoppas att det går minst lika bra i övermorgon..

Inga kommentarer: