tisdag 11 november 2008

Birsta is the place to be..

Tisdagen kom och gick det var lugnt på jobbet och jag slutade riktigt tidigt idag redan kl 14:30 nice.. Väl hemma passade jag på att laga super smarrig middag, fiskpinnar och potatismos =). Det är väl inte direkt något man går och längtar efter men jag tycker faktiskt att det är helt okej trots att det är mer panering än fisk i pinnarna. Vet ni vad mer som står på menyn denna vecka? Jo blodpudding bacon och lingonsylt, herre gud radhus lyxen flödar men vad sjutton barnen gillar det och det är ju inte direkt dyrt så varför inte..Har man dåligt med slantar så har man...
Efter den super smarriga middagen begav vi oss till birsta och gick på ikea och hängde. Jag kom på att jag skulle vilja göra om i sovrummet vi har någon mesig grön färg där nu (som vi målade förra hösten) jag skulle vilja ha det lite mer kryddigt kanske mer åt det varma hållet något rödaktigt eller så och guld. Jag vill att det istället för ljust och lugnt som det är nu ska vara varmt och mysigt och sensuellt typ..kanske lite indiska stuk eller så. Ja ja drömma går ju det där får vi göra sen nu ska vi börja med att slå ut väggen här nere.
På ikea så köpte jag faktiskt plast barnbestick en hel bunt på fynd avdelningen för fem spänn. Det var allt. Jo William fick en glass oxå.

2 kommentarer:

Brummagumman sa...

Blodpudding är jättegott tycker jag! Och ett indiskasovrum lät fint, såg nåt på tv nyss och det var skitsnyggt! Paret önskade sig ett "porrigare" sovrum, och det blev lyckat :)

Emma sa...

Du har blivit utmanad på min blogg :)