lördag 1 november 2008

Allhelgona

Lördag är det idag och jag har inte gjort så mycket. Jag tog med mig barnen och åkte till birsta så Jens som är sjuk skulle få vara hemma och vila.
Jag Wille och Dante gick och kollade på julklappar på barnenshus och sen tog vi en sväng om inne på birsta city också =)
Tänkte passa på att köpa gravljus men det var inte helt lätt att hitta sådan vanliga enkla fast med lock på så att inte lågan blåser ut. På ö&b fanns det inte och inte på Willys heller på blomaffärerna fanns de ju såklart men där kostade de runt 25 kr styck och det tyckte jag var dyrt. På väg hem stannade vi på ica maxi där hade de precis sådana som jag var ute efter 14:90 för ett två pack.
Utanför sålde de munkar och eftersom mina barn varit så snälla och vi hade haft så trevligt och jag var på bra humör så köpte vi oss varsin (inte Dante dock han får vänta ett tag till innan han får munkar) och en till Jens så han skulle krya på sig.

Nu ska jag ta med mig familjen och sätta ljus på gravarna, jag har varit dålig på att ta mig tid att gå dit men jag tycker att det är så fint där nu när alla ljus är tända så idag så ska vi dit en sväng.

Inga kommentarer: