lördag 13 november 2010

Härlig Lördag

Åh vilken härlig lördag vi haft idag..

Jag började dagen med ett bad och jag blev nog kvar där i över en timme. Har fastnat i en bok och ligger man och läser och fyller på med varmvatten så kan man bada hur länge som helst.

Efter det långa avslappnande badet så tog vi med oss ungarna och gick till kullen och åkte madrass, snowracer och pulka. Dante tyckte att det var ur skoj själv tycker jag att det är roligt i 20 minuter sen vill jag gärna gå hem. När vi tillslut vandrade hemmåt så beslutade jag och Dante oss för att bygga snögubbar hemma på gården men det gick inget vidare så det blev lyktbygge istället. Dock så gick Dante och gjorde något helt annat men jag byggde iaf tre lyktor som vi nu tänt ljus i så tjusigt så =)

Och nu har jag suttit vid Datorn och slappat medan Dante sovit en stund. Och Jens har nog också sovit för det är väldans tyst i huset. William kom just hem från pulkabackan slängde av sig kläderna och gick hem till grannen =)

Middag idag blir varmrökt lax med pressad potatis och romsås. Eller någon annan sås för jag har ingen rom hemma och jag orkar inte åka och handla.. Eller jo för sjutton jag har ju massor med löjrom det bör ju gå att göra romsås med löjrom väl? Synd på löjrommen kanske iof.. Ja ja vi får se vad det blir...

Inga kommentarer: