måndag 22 november 2010

Lotto var det ja..

Var det strax över 100 miljoner de vann? De nio damerna, vilken grej.. Tänk om det var mina miljoner =) Jag skulle ju spela på lotto efter att jag drömt min lottorad men ännu har jag inte kommit iväg till någon spelbutik,. Och spelar men inte så kan man ju inte vinna, ej heller förlora dock så det bör nog finnas någon balans där. Men tänk vad mycket roligt man skulle kunna göra för miljoner. Det första jag skulle göra är att gå och shoppa, lyxshoppa sådant som jag verkligen vill ha men är för snål för när mina små tusenlappar, som blir kvar av lönen efter att räkningarna är betalda, ligger och glöder på kontot. Shoppa shoppa shoppa och inte en pryl ska vara på rea =) . Som det är nu så köper jag inget om det inte är på rea och helst ska det vara halva rea priset.. Ha ha nu låter jag som motsatsen till en glammig modebloggare, kanske antimodebloggare. Men med några miljoner på kontot skulle jag också kunna modeblogga och flasha med alla häftiga bijouterier och mobiltelefoner och andra saker som man bara mååste ha och som jag har köpt. Fast jag tror att jag aldrig skulle kunna bli sådan som måste visa upp hur mycket och gärna hur dyra saker jag köpt det ligger inte i min natur =). Det är klart att man kan visa upp något ibland som man är stolt över. Men i vissa fall så känns det som att man bara skriver om sina inköp för att visa för folk runt om att man är tät.
Well well ingen modebloggare kommer jag lyckas bli men shoppa kan jag göra i alla fall och om jag nu vann miljoner så skulle det även resas och köpas en ny bil, bygga en inglasadveranda, bytas vindskivor på huset, köpa en ny förrådsdörr, gå till tandläkaren, förlänga tillbaka mitt hår (som jag nyss klippte av och sedan ångrade mig som vanligt), anställa en trädgårds arkitekt som gör om vår tomt, köpa nya ringar som jag inte är allergisk mot, gå på spa, gå på restaurang oftare än idag, köpa Emmas hus och ha det som extra hus bara för att de ska kunna flytta hit, typ. Hmm några miljoner bör räcka..

Imorgon ska jag besöka karl-axel och spela på lotto och köpa ost. By the way, me like karl-axels a lot. Det är en liten sketen kiosk i rondellen på alnö men den är så bra. De har allt och mycket roliga saker som brunkullans te och alnökaffe och ostar från något gårdsmejeri godis från spikarö tror jag att de har också och en massa mer, allt i denna lilla kiosk. Kanske inte den bästa exponeringen men ändå. Måste förtydliga mig det är ju ingen gårdsbutik eller så med mängder av dessa varor men ändå det är kul och roligt =) Grymt, för jag älskar sånt..  Så alleman ska ni ut på ön, handla på Karl-axels =)

Nä nu ska jag sova..

Inga kommentarer: