söndag 7 november 2010

Scones frulle



Igår var vi, jag Matilda och Sofie på model lab och blev sminkad och fotad. Vi tyckte att det skulle kunna vara en rolig grej innan vi gick vidare till Magnus 30 års/inflyttningsfest.
Vi träffade Emma Och Zara där som hade fått vänta i eeeeviiigheeeter på att få komma in och bli sminkad och sen vänta på att bli fotade och till sist vänta en evighet till innan det var dags att titta på bilderna. Ooj tänkte vi vi hade räknat med att det skulle ta lång tid men det här kändes nästan löjligt och stämningen var inte bra i lokalen. Men det blev bättre, vi fick inte vänta längre än vi räknat med och själva fotningen var ganska kul.. Det var lite löpande band princip - Gör si.. Knäpp -Gör så.. Knäpp.. -Nästa =)
Sen fick vi se bilderna, Sofie och Matilda var skitsnygg på varje bild, själv såg jag bara tjock ut säkert såg jag väl lika tjock ut som jag är men jag ser inte det när jag tittar mig i spegeln. Well well självklart måste jag ju köpa någon bild det är ju sådan jag är, köpa köpa köpa.. Men det var lätt att selektera ut, från början var det 50 bilder och jag sa nog nej direkt åt 44 av dem.




Efter fotograferingen det bar det av till Magnus fest men eftersom Dante har varit lite krasslig och hostat något förbannat de senaste nätterna så valde jag att köra bil så att jag kunde åka hem i tid lillsnutten.

Imorse så klev jag upp kl 9.00 Dante sov fortfarande så jag gick ner och bakade scones till hela familjen. Sen blev det myskrukost med te, nybakta scones, hjortronmarmelad och apelsinjuice.
Vad resten av dagen bjuder på vet jag inte. Men ut ska jag för det är superfint väder ute.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Nånnenänne, detta inlägg måste jag dementera! Jag var lååååångt ifrån skitsnygg på alla bilder. Å du hade massa fina bilder! Lägg upp de andra oxå så att folk får se. Och Jens har väl berättat vad fin du blev och är. Kram Matilda

Lotta sa...

Den där bilden är ju jättefin! Jag är likadan, bara måste köpa...:)