lördag 3 januari 2009

Grindar

Jag har ett trapp problem. Dante älskar trappen så vi har satt en grind här nere för att han inte ska klättra i trappen hela tiden. Dock så finns det inte så många ställen att fästa grinden så nu sitter den lixom på första trapp steget på räcket och första trappinnen. Vi har en sån där rullgardinsgrind. Det har gått bra att ha det så här i 4 månader men nu har den sluge rackaren kommit på att han kan åla in under grinden.

Jag kom på att om vi köper en vanlig sån här fällgrind och har här nere så kan han ju inte åla in under eftersom denna är hård och inte mjuk som rullgardinen. Jag skyndar iväg och köper en sådan men sen då.. Jag har inte en aning om hur jag ska få fast fanskapet då vi har et här räcket som är i vägen. Jag måste komma på en lösning snarast men sånt här tjafs är inte min starka sida.

Less.. Tips någon med stor grind erfarenhet?

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, kanske får komma och kika på det.. om man kan hitta nån lösning :)