söndag 18 januari 2009

oj oj oj... det är tufft att ha barn ibland..

Mitt lilla hjärta är arg som ett bi och vill inte låta mamma vara i fred. Han gör allt han kan för att störa och han vet att om han inte får uppmärksamhet genom att skrika och rycka i mina kläder så kan han ju alltid stänga av datorn för mig. Nu har han redan gjort det en gång i dag så jag har tejpat för den knappen. Nu kom han hit slet i mina kläder och skrek som en galen ko men nej det funkade inte, hmm om jag stänger av datorn istället då, men nej det funkade ju inte heller mamma hade ju tejpat den. Vad ska jag då hitta på för att få uppmärksamhet, om jag skriker som om någon har kapat av mig foten och samtidigt river ut alla böcker ur bokhyllan så måste hon väl ändå bry sig..

Ibland blir man bara så matt.. Det är första gången på hela helgen som jag sitter här och hade hoppats på en liiten stund för mig själv... Men jag ska inte klaga.. Jag älskar ju mina ungar..
Men ibland behöver man en sekund för sig själv.

Inga kommentarer: