fredag 16 januari 2009

Malopper

Nu är det fredag och jag har haft en lugn och skön dag på jobbet, inga konstigheter ingen stress, god lunch och citron cheesecake till efterrätt. Nu har jag kommit hem till mysiga ungar (som iof gnäller rätt bra just nu) och en snygg karl att pussa på (han är dock inte här och pussas med mig utan uppe och läser för den andra mysiga grinungen).
Snart vankas det god fradags mat. Idag blir det hemmagjord pizza..
Till eftrrätt blir det malopper med glass och hallon. Eller som det heter på restaurangspråk peach melba. Eller på vanligt språk konserverade persikohalvor med glass och hallon. Men jag föredrar att kalla det malopper för så sa min pappa när han var liten och det har han alltid sagt till oss så i vår familj så heter det malopper.

nu är det pizza görar dags..

1 kommentar:

Anonym sa...

Det borde vara den 30-31 jag kan då :)