torsdag 29 januari 2009

Läggdags för lille Birger..

Nu är det kvällen och jag är trött och Dante är bråkig han är nog också trött skulle jag tro.
Jag har slutat amma nu 6 månader senare än planerat men men det var ändå 10 månader tidigare än Wille han var ju 1 år och 10 månader när han slutade. Det går iaf jättebra även om han slukar välling i mängder vår lille pojk. Först äter han gröt innan det är dags att sova sen dricker han en flaska välling i sängen sen sover han till om vi har tur 4 då han vill ha välling igen. Men ibland så vaknar han vid 24 också och vill ha välling.. Mycket välling blir det...

Nu så matade jag honom med en tallrik gröt samtidigt som jag bloggade lite.. (trevlig mamma) och självklart så lyckades vi spilla gröt på tangenten Z. Till efterrätt fick Dante en halv banan som han efter att han halvt mosat den i handen glatt kastar rakt på Datorn. Vad lärde jag mig av detta då? Jag antar att jag helt enklet får sluta blogga/surfa samtidigt som jag matar mitt barn. Även om jag lyckas lära honom att man inte kastar mat på datorn så är det faktiskt inte något vidare socialt. =)

Nej nu är det som sagt läggdags för llle bBirger och stor Birger också han ska ju till skolan i morgon..

Inga kommentarer: