onsdag 25 juni 2008

Icakort

Idag har vi varit och på drakborgen och drakborgat hela långa dagen. William och Ella har sprungit runt och lekt och jag och Malin har suttit och hällt i oss kaffe med småttingarna i knät. Jag laddade kameran i morse för att jag skulle kunna knäppa lite kort vilket inte blev av då kameran fortfarande ligger kvar på laddningen. Jag är så glömsk och förvirrad så det är synd om mig. Jag undrar just om det fortfarande är okej att skylla på amningen =)

Efter att vi varit på Drakborgen så skulle vi gå på Ica Maxi och handla. Jag drar icakortet och får en scanner, och börjar handla. Efter att jag typ handlat hälften av det jag skulle ha börjar jag fundera på vart sjutton jag gjorde av icakortet, letar i fickorna, i plånboken, i bilbarnstolen,i Williams fickor. Nej det är borta. Jag vände och gick tillbaka till kundtjänstdisken och frågade om någon lämnat in något kort, vilket ingen gjort såklart.
- Jaha vad ska jag göra då då, undrar jag då jag har ju uppenbarligen tappat det.
- Du får ansöka om ett nytt, får jag till svar.
- Jaha men jag har ju redan börjat handla med denna scanner, kan jag inte bara lämna in den då och handla som vanligt i en vanlig kassa.
- Jo det borde du kunna göra.
Jag handlar vidare med scannern iaf och talar om i självscanningskassan att jag tappat mitt icakort och undrar om hon bara kan avsluta det där köpet så kan jag betala i en vanlig kassa.
Men så kunde man tydligen inte göra för då skulle det registreras som om jag inte hade betalt och jag skulle där med bli spärrad från självscanning.
- Men åååå, har ni inte räknat med att man faktiskt kan tappa sitt kort i butiken efter att man plockat ut sin scannare. Säger jag. Men jag hör ju själv att det låter väldigt knäppt. Vem sjutton tappar sitt kort så i butiken efter att man just använt det.
Hon ber mig iaf att kolla igenom alla mina kort så jag plockar ut dem alla där på disken. Det tredje jag tar ut är ICAKORTET.
- Oj då här är det visst =) Jag hade inte tappat det..
Ha ha.. Hon tyckte nog att jag var dum i huvudet. Dom bakom mig i den allt mer växande kön, tyckte nog också att jag var dum i huvudet.
Ha ha..
Jag fick avstämning. Men allt var korrekt.

Inga kommentarer: