fredag 20 juni 2008

Nej men ack och ve och pust och stön..

.. Nu var det rackarns länge sedan jag skrev nått här. Säkert en vecka sedan eller så...

Varför det då?
-Jo jag har haft fullt upp och fasiken inte suttit vid datorn längre än nödvändigt.

Jaha vad har du gjort för något då då?
- Eh jo jag har varit i Härnösand och hälsat på Emma och barnen. Jag hade så sjukt tråkigt i måndags så jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Jag ringde min kära sambo i hopp om att han skulle kunna sluta lite tidigare och komma hem och vara med mig. Men tji fick jag han hade massor att göra och just när jag ringde så var han och åt lunch med sina kollegor på någon kinarestaurang. Jag som var så sjukt sugen på kinamat och har inte ätit detta på evigheter medans han åt det senast i fredags även då med jobbet. Och jag som redan var uttråkad och less vart helt knäckt så när vi lagt på kom tårarna.
Jag ringde till Emma och bjöd in mig själv och barnen. Så jag William och Dante packade ihop oss och for upp till Emma och kidzen i härnösand och stannade till tisdag.
Hos Emma åt vi supergod mat och jag smög imig en hel del godis både före och efter maten. Sen satt vi nog mest bara och slappade och drack en j-a massa kaffe. Hon hade en hel bunt med kattungar också supersöta. Vi (jag och William)försöker övertala jens om att vi ska få ta med oss en hem men det går väl inte så jätte bra.


En söt liten rackare

Nåväl när vi sedan åkte hemmåt i tisdags så fick jag med ett extra barn Så hela tisdagen så har Jacob och William härjat här hemma ända till kl 22:30 då William inte orkade mer Jacob ville dock hålla ut till kl 23 dom har ju ändå sommarlov. =) Själv låg jag i sängen redan kl 21:30.

Igår Onsdag så tog jag och Jens med oss hela konkarongen med barn och åkte till birsta och handlade.
Först åkte vi och köpte täckbark till vår trädgård som jag håller på och gör ogräsfri =)
Sen skulle jag köpa mig en sådan baby vakt som jag tänkte använda i stugan och så.. men de två billigaste 379:- och 419:- fanns inte inne och det lät inte som om de var på gång heller. Men de andra fanns , dom kostade ju BARA 599 kronor och uppåt. Herregud jag ville ju bara ha någon enkel grej inte värsta megaprylen med tusen miljoner funktioner som jag aldrig någonsin kommer att använda. Detta var på mediamarkt.
Sen bar det av till coop och systemet för blöjor och vin. Jag köpte även en xider med smak av rabarber och något mer det lät gott iaf, jag har ju inte druckit något nu på snart 1½ år så det hade kommit in lite nytt spännande.
Efter detta trängde vi in oss i bilen och åkte till willys och handlade mat till midsommar. Jag har säkert missat hälften men vad fan, det gör inget vi blir nog mätta och glada iaf.
Dock blev jag lite arg för lagom till midsommar så hade de höjt jordgubbspriserna till hela 35 kr/ litern. Det kan dom fet glömma. Då kan jag gå jordgubbslös. Förra veckan kostade de ju 20 kr.


35 kronor litern?!? Glöm det!

Idag har vi tagit en promenad till slädavikens trädgård och köpt lite kryddor till "mitt" kryddland, Rödbladig basilika, kanel basilika och lite lavendel köpte jag denna gång. Vi köpte även lite sommorblommor som jag kunde plantera i några krukor jag köpte i våras som blivit stående i förrådet.
Sen fixad vi iordning i trädgården så nu är allt som skulle bli täckt av täckbark täckt.
Jag och syster yster tog även en sväng till fyndlagret där jag fyndade en babybjörn bärsele för 50 spänn. Vår har gått sönder och jag tänker inte köpa en ny nu när han är så stor. Men Jens tycker fortfarande att den är bra när han bär runt Dante här hemma så 50 spänn kan det ju vara värt.

Nu orkar jag inte skriva mer idag.. Over and out...
I morgon är det midsommar, då kommer Emma och Johan hit. Jag tror att jag har bestämt mig för att vi åker till stugan, det finns ju mer plats där och bättre sovplatser till alla...

1 kommentar:

Emma sa...

Ja, visst är jag duktig?!
Nu ska jag vi strax packa in oss i bilen och fara :) See ya!