lördag 14 juni 2008

Skolavslutning och student

Igår var det dags för Williams allra första skolavslutning, som han längtat efter denna dag. Inte bara för att det nu är sommarlov utan han har längtat efter själva skolavslutningen, men det är väl nått speciellt med den det tyckte nog jag med när jag var i hans ålder.

Självklart krockade Williams avslutning med min kära lillasysters student. Det var exakt samma tid så jag fick skicka blommor med mamma som hon kunde hänga runt syrrans hals, då var det ju nästan som om jag vore där.
Man hinner ju knappt träffa dem ändå, de studsar ut på trappan in i folkmassan, sen ska man försöka åla sig fram mellan alla människor som står som packade ( i dubbelbemärkelse) sillar. När man väl är framme halar man fram sina lätt tillplattade blommor och hänger dem runt halsen på studenten i fråga, denna gång min kära lillasyster. Sen skyndar de ju i väg för att skrika halsen av sig på ett lastbils flak i typ en timme. Så det var nog inte hela världen att jag inte kunde komma dit. Hon kanske inte ens märkte att jag inte var där =).

Tänk att det är 8 år sedan jag tog studenten, Det är ett tag sedan. Men ändå är ju inte jag gammal nej nej.. Pur ung är jag faktiskt, som en kviga, eller hmm jag har ju två barn och när en kviga har fått barn kanske hon kallas ko. Ja ja då är jag väl en ung och fin kossa då. Ingen ålders nojja här inte.

Imorgon fyller min far 50 år.
Hipp hipp hurra för dig pappa.

Nu ska jag gå och sussa..
Natti natt

Inga kommentarer: