tisdag 24 juni 2008

Ikea

Japp idag tog vi oss en sväng ut till ikea för att köpa lagerhyllor till garaget, det vore bra då vi har miljoner verktyg men inte någon ordning alls där inne. Nåväl vi hittade inte vad vi skulle ha det blev istället en gose-giraff till Dante och 5 haklappar. Vi tog även svängen förbi boom där vi inte varit på länge, det finns en hel del fint där. Jag blev kär i en grön rund matta men jag har inte någonstans att ha den, på väggen kanske ha ha.. Nej då men fin var den iaf.
Vad mer jo jag och Jens blev ovänner om de där lagerhyllorna som vi inte hittade, jag tyckte att om det inte fanns några som passade så kanske man kunde snickra sådana själv. Han menade att det skulle aldrig bli av och att jag bara var dum som ens sa det.. Ja ja..det var löjligt av oss båda.. Vi pussades och blev vänner igen efter att jag tjurat i tio minuter.

Jag ska på anställningsintervju på torsdag, jag sökte ett jobb för att de sökte folk och verkade trevligt. Jag tyckte att jag har ju de kvalifikationer som de eftersökte och jag vill ju ha ett nytt jobb närmare mig så why not. Idag ringde han och ville att jag skulle komma på intervju. Så, nu ska jag dit på torsdag, vi får la se vad som händer.
Det jag gruvar mig lite för är att jag är mammaledig nu och hade tänkt vara det ett tag till, men men det får jag ta ställning till om det blir aktuellt, ännu är det bara en intervju ju. Annars får Jens vara pappaledig, eller så får vi skaffa oss en nanny =)

Korv och makaroner, vilken tråkig middag.
Men men jag åt mig mätt på broccoli till lunch tidigare idag så då kan jag ju göra något simpelt och tråkigt till resten av familjen =) Jag kan ju tillägga att dom tycker att det är jättegott med enkel mat som köttbullar eller korv och makaroner. Det är bara så att jag aldrig gör det eftersom jag själv tycker att det är sååå tråkigt att laga.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oh, nu vart man ju supernyfiken på vad det kan vara för jobb:) Håller tummarna iaf gumman :)

Brummagumman sa...

Vinkade åt dina grabbar men dig såg jag aldrig! Molgan? :)

Malinanan sa...

Jag stod nog i kassan och betalade och tjurade då.. =)