måndag 23 juni 2008

Söndag

Midsommar helgen har kommit och gått och nu är det vanlig söndag och jag är trött. Jens är trött och lite grinig känns det som vet inte vad jag gjort eller vad som är fel. Han kanske bara är stressad och pressad över hur sjutton det blir med jobbet till hösten. Men jag vet att det kommer att ordna sig. För han är så duktig min älskling.

Vad har hänt i helgen då?

Jo Midsommarenafton firades i stugan tillsammans med Emma och Johan och deras barn och Min mamma, pappa, bror, farmor och mormor också vi då förstås. Vi började med att gå ner till ängen och kolla på midsommarfrandet där. Det vart både dans runt stången, lotteri och en massa lekar. Det var ganska trevligt och barnen verkade ha skoj, dock drog det ut väldigt på tiden med de där j-a lotterna så några lotter köper jag inte igen.

När vi väl kom upp till stugan dukades det upp med sill och potatis, gräslökspannacotta och västerbottenostpaj som Emma fixat. Vi åt och blev självklart mätta på bara sillen så vi sköt upp grillningen på obestämd tid.
Senare på kvällen spelade vi kubb och sköt soft airgun och blåste blåsrör, hur det gick spelar ingen roll. Ha ha.. kul var det iaf.. Vi studsade en del studsmatta också jag och Emma..


Fasen man ska inte blogga och laga mat samtidigt nu luktar det brända fiskpinnar i hela huset och Jens fick ett bryskt uppvaknande när brandvarnaren satte i gång och tjuta.

Inga kommentarer: