söndag 29 juni 2008

Minigolf

I förrgår var det strålande sol och vi satt som vanligt vid frukostbordet och undrade vad vi skulle ta oss till med dagen. Mina idéer var björnstigen på södraberget eller minigolf på folketspark. Det blev det sist nämnda. Så jag, Jens, William och Dante packade in oss i bilen och begav oss inåt stan. Det är 18 banor man ska ta sig igenom William var less efter sju Dante var less på att sitta i vagnen redan på tredje banan. Men men jag hade tagit med bärselen så Dante fick sitta i den på Jens mage, vilket inte gjorde det speciellt lätt för Jens när han skulle slå.
När vi kommit till bana 9 eller nått sånt så kom Emma med barnen som skulle vara hos oss tills på lördag. William , Jacob och Leija springer i väg oc leker och jag och Jens får spela färdigt golfen själva. Jens och Dante vinner med 7 slag.
Efter golfandet så köper vi glass hela bunten sen går vi upp till lekparken där barnen kan leka. Dante somnar i vagnen och jag och Jens tar en filt och lägger oss och vilar i gräset.

Hemma så fixar vi lite mat åt barnen, parisare, och sedan gick de ut och lekte igen. De var så söta när de var ute en på cykel en på sparkcykel och en på skatebord och en med cykelhjälm en med slalomhjälm och en med hockyhjälm. Sen gick vi upp till lekparken hela bunten väl där träffade vi en kompis till Jens och hans två barn. Efter en halvtimme så tog jag med mig Dante och smet iväg till affären för att köpa "frukost" (fast det jag egentligen ville köpa var snacks till kvällen).
Kvällen tillbringade jag,Jens och Dante nere i soffan med chips dipp och cola framför tv:n där patrioten visades. Barnen satt uppe i soffan och tittade på smurfarna och åt chips och saft.

På lördag så regnade det, och lilla Leija längtar hem och vill inte göra någonting. Jag tar med mig henne till trädgården där vi köper lite blommor till rabatten i stugan och Leija köpte blommor som hon ville ha i sitt rum hos pappa. Jag försökte lobba för att hon skulle ha dom på balkongen hos pappa eftersom det var sommarblommor vi köpte men jag vet inte om jag lyckades. Nåväl klart lillgumman får ha blommorna vart hon vill.
När vi kom hem igen så planterade vi Leijas blommor i krukor ute i regnet, vi vart både blöta och jordiga =). Inne städe Jens så duktigt, han gjorde ren skåpsluckor och inne i skåp och dammtorkade, dammsög och svabbade. Det blev så fint.

Sen åkte jag och lämnade Leija hos sin far igen, Jacob ville stanna kvar här och det gick bra för hans pappa så då blev det så. Vi beställde hem pizza till middag och resten av dagen så roade pojkarna sig själva.

Idag har vi inte gjort så mycket alls. Jag har gnällt lite på barnen för dom har dragit fram massor av grejer och självklart så har de inte plockat undan en pinal. Då städade de undan en grej var och sen kom de på något annat som var roligare. Ja ja jag får gå och ta dem i örat sen =).
Nu sitter de nere och spelar lego indiana jones på wii och Dante sover, vilket betyder att jag har det ganska lungt och skönt här uppe på övervåningen.
Så nu ska jag sätta mig och slö surfa lite...

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, va gulligt, kan tänka mig vilken syn med hjälmarna på dom. :P