lördag 9 augusti 2008

Hemma !!!

Japp nu har jag varit på minisemester med min familj och det har varit så myigt så.

Vi började med att gå på Grönan på Onsdag när vi kom dit eftersom vi hade läst att det skulle bli regn de följande två dagarna. Vi checkade in på hotellet direkt när vi kom fram till stockholm vid ett tiden. Vi hade bokat ett dubbelrum och tänkte ha barnen i vår säng då det inte fanns något familjerum på något centralt hotell på copphotellpremie grejset. Vi ville inte på ute i någon förort så vi måste ta pendeln vart än vi skulle. Väl framme på hotellet iaf så var de gulliga och gav oss ett rum med extra säng iaf så vi slapp trängas i dubbelsängen alla fyra. Eloge till hotell rica på kungsgatan som för övrigt också var mycket bra och fint och trevligt =).


Nå väl efter inchekningen så tog vi oss en promenad till grönan och där var det mega monster mycket folk vilket medförde ca:45-60 minuters kö till de flesta åk attraktioner, jippi!!
Well Well det är inte mycket att göra åt vi tog en tugga av det sura äpplet och köade både hit och dit men William var nöjd och glad och vi stannade nästan ända till stängning. Vi tog bussen tillbaka till hotellet och han precis till avsnitt två av mitt favorit program project runway.


Mina Älsklingar =)

William och Jens står i kö till flygandemattan

Jag och william tar oss en tur i en tekopp

Dante och Jens är mätta och glade inne på restarang krejsys på grönan.

På Torsdag tog vi pendeln till Barkarby och hade tänkt oss lite shopping på outlet butikerna där. Dock så hittade vi inte så mycket, jag köpte mig två par jeans och det var nog allt. Vi var in på toys r us också och där köpte William lite Ben ten grejer för sina semester pengar som han fått av mormor och morfar.

Jag och Dante utanför något av outlet butikerna

Det var verkligen mängder med monster sniglar på vägen också sådana sbiglar har vi inte här uppe iaf inte sådan mångder som det var där efter vägen. Man fick verkligen passa vart man satte ner foten. Det var både sådan stora med skal och sådana mörkbruna tjocka som ser ut som ****korvar typ. Usch...

En av monstersniglarna som jag bara var tvungen att föreviga på bild. Jens skämmdes dock över mig när jag började fotografera sniglar.


Middagen intogs på en kina-restaurang där de hade buffé både asiatisk och mongolisk det var helt okej william var hel nöjd för det fanns både friterade räkor och fläskfilé samt räkchips kan det bli bättre =) Jag skulle testa den mogoliska då plockar man en massa grönsaker och kött och så sen ger man det till kocken som typ wokar det. Jag plockade ihop en tallrik och fick tillbaka något helt annat, tydligen så tog killen föra mig fel tallrik. Ja ja det gick ju att äta det med. Vi gick mätta och trötta därifrån dirket till hotellet där jag och Dante krachade i sängen och William och Jens gick ner till lekrummet ett tag.

William jag och Dante myser på hotellrummet

Igår så delade vi på oss Jens och William gick på tekniska museet och jag och Dante tog en tur på stan. Jag köpte ett par söta kavat skor till Dante och det var allt.

Dantes söta skor
Sen gick jag och Dante och lunchade med en kompis till mig som bor i sthlm och jag har inte träffat henne på över ett år. Hon hade en överaskning som inte gick att dölja när vi sågs, en liten bäbismage minsann. En bäbis som är beräknad att komma på Dantes 1 års dag. =)

japp sen var det dags att sätta sig på bussen och åka hem Dante var lite grinig från början då han verkade ha lite ont i magen men så gjorde han nr2 (det är jättetrevligt att byta bajsblöjor på en trång busstoalett, rekommenderas verkligen... not) och somnade sen gott i 2 timmar.

Nu är vi hemmai gen och solen lyser så idag ska vi nog ta och hitta på någon trevlig utomhus aktivitet. Det gäller att ta reda på de soliga dagarna nu i slutet på sommaren...

Inga kommentarer: