söndag 3 augusti 2008

Länge sedan

Nu var det verkligen länge sedan jag skrev något här. Men men är det fint väder så är det och då har jag ingen lust att sitta hemma och uggla när vi har en sån härlig stuga att tillbringa dagarna vid.

Men nu är det ju inte så härligt väder längre idag regnar det ju till och med, tråkigt men säkert beövligt för alla växter och så för det har varit bra varmt ett tag nu.

Vad har vi haft för oss då?

- Jo i fredags så skulle vi åka på Drakborgen det var jag William och Dante och min systerdotter Tanya och lillasyster Sandra som skulle dit. Men innan det var dags för lek i borgen så skulle barnen klippas så vi stannade till på "pressent lådan" (tror det har hetat det för länge sedan) och Tanya och William blev fina i håret.

William nyklippt

Men efter att William blivit klippt och vi väntar på Tanya så får William jätte ont i magen så vi bestämmer oss för att åka och köpa mat innan Drakborgen. Vi stannar till på Ö-grillen och beställer mat men medans vi väntar får han bara ondare och vi bestämmer oss för att ta med maten hem istället. Väl hemma så får han äta och gå på toaletten och efter lite vila mår han bara fint igen, dock hoppade vi över drakborgen.


Igår tog vi vår tripp till Drakborgen istället barnen lekte och hade skoj till och med Dante. De sörre barnen åt glass och Dante åt lasange sedan sov han i nästan 2 timmar där inne trots att det var ett j-a liv där inne.



Igår kväll kom min lillasyster hit och vi hade myskväll med barnen åt chips och dipp och drack trocadero och tittade på ice age 2 som min lillasyster aldrig hade sett (att hitta en film som hon inte sett i vilken genre som helst är inte lätt kan jag lova).

Vad ska vi göra idag då tro?

-Hmm vi ska faktiskt försöka ta oss till ikea och köpa en back till dantes leksaker som ligger spridda över hela halva golvet här nere, mer än så vet jag inte.

Men vet ni vad jag har gjort idag? Jag har bokat hotell i stockholm så vi åker Buss!? ner.. Det ska nog gå bra =) Det ska bli så skoj att komma iväg och göra något.

Inga kommentarer: