fredag 18 juli 2008

Dagen

Japp nu har ju nästan hela dagen gått och vad har jag/vi då gjort.

Jo vi tog oss en promenad ut till vår sommarstuga det är inte så jättelångt dit den ligger på andra sidan ön och det tar väl ca:45 minuter att gå dit. Vi försökte hålla lite tempo för det såg ut som om det skulle bli oväder även om solen sken just då och man kunde höra att det mullrade längre bort. Nåväl vi kom fram utan att det kommit något regn dock så hade vi ju glömt våra stugnycklar hemma.. suck.. Och självklart så var det ingen annnan där ute heller. Dom är typ alltid där men inte nu när vi hade gått dit.

Jag William och Dante klättrade upp och in på den inglasade verandan medan Jens vår hjälte fick promenera hem igen och hämta nycklarna (han tog dock bilen tillbaka). Undertiden roade vi oss med det som fanns där, jag och Dante försökte oss på att lösa korsord och William gjorde studsbollar =)
Well Well här någonstans börjar min huvudvärk komma krypande och mitt goda humör börjar sakta sakta försvinna för att bli ersatt av mitt sura griniga allmänt dåliga humör.
Vi beslutar oss för att åka hem och vila istället.
Väl hemma så krachar jag ioch Dante i sängen William gick över till grannen och Jens min hjälte plockade undan disken och lagade mat.

Så nu är jag mätt och belåten och på betydligt bättre humör. Jag och Jens var ut och inspekterade våra bär buskar och träd. Vi har visst en jävla massa krusbär och vi hade lite rabarber också men det var futtigt och den såg inte alls ut att trivas så det måste jag göra något åt. Kanske flytta den eller plantera en ny för rabarber vill jag ha jag älskar ju rabrberpaj =)
Sen var det ju rödavinbär och svarta vinbär men buskarna är alldeles vildvuxna så jag tror jag ska klippa ner dem ordentligt till hösten eller när det nu ska göras (måste googla på det).

Ja ja.. Undra just om jag ska slänga ihop en kladdkaka..det vore ju gott..
nja.. jo.. eller ja kanske.. Äsch vi får se .. nu ska jag googla på bärbuskar..

1 kommentar:

Emma sa...

Kom på att om du vill en pepparrotsbuske eller vad man ska kalla det. Har ju hur många som helst lite här och var ute på gården:) Plus astilbe då. Det kan du ju ta imorn om du vill:)